Μαθησιακές δράσεις για αντιμετώπιση του τραύματος από φυσικές καταστροφές σε μαθητές

Μαθησιακές δράσεις για αντιμετώπιση του τραύματος από φυσικές καταστροφές σε μαθητές
Μαθησιακές δράσεις για αντιμετώπιση του τραύματος από φυσικές καταστροφές σε μαθητές

Το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, και συγκεκριμένα η ερευνητική ομάδα Δημιουργικών Τεχνολογιών Μάθησης (http://ctll.e-ce.uth.gr), αναπτύσσει μαθησιακές πρωτοβουλίες ενδυνάμωσης διδασκόντων προς το σχεδιασμό εκπαιδευτικών δράσεων για την αντιμετώπιση του τραύματος από φυσικές καταστροφές σε μαθητές. Οι δράσεις απευθύνονται σε διδάσκοντες στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αφορούν συμβάντα όπως σεισμοί, πλημμύρες, πυρκαγιές, ξηρασία, και άλλα. Το ερευνητικό έργο εμπλουτίζει τις δεξιότητες των διδασκόντων μέσα από ολοκληρωμένα παραδείγματα ασκήσεων και οδηγούς καλών πρακτικών που τους υποστηρίζουν στο σχεδιασμό και την εφαρμογή νέου περιεχομένου προσαρμοσμένου στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε τάξης. Οι μαθησιακές δραστηριότητες μπορούν να ενσωματωθούν σε μαθήματα όπως τα μαθηματικά, οι τέχνες, η μουσική, και ο αθλητισμός. 

Στα πλαίσια του ερευνητικού έργου το ΤΗΜΜΥ διοργάνωσε στις 20 Ιανουαρίου 2025 συνάντηση κοινοπραξίας με τη συμμετοχή 15 εκπαιδευτών και ερευνητών από την Τουρκία, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, και την Ελλάδα. Οι συμμετέχοντες συνεργάστηκαν στη δόμηση μαθησιακών δράσεων και την προσαρμογή αυτών στις συνθήκες, τις ιδιαιτερότητες, και τις ανάγκες της κάθε χώρας. 

Το έργο ReachOut υλοποιείται από το 2024 έως το 2026. Εκτός από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στην υλοποίηση συμμετέχουν η Περιφέρεια Κωνσταντινούπολης, περιφερειακές διευθύνσεις εκπαίδευσης από την Τουρκία και τη Ρουμανία, και μη κυβερνητικοί οργανισμοί από τη Βουλγαρία. Επιστημονικά υπεύθυνοι του έργου είναι το μέλος ΕΔΙΠ του ΤΗΜΜΥ Χαρίκλεια Τσαλαπάτα και ο Ομ. Καθ. του τμήματος Ηλίας Χούστης. 

Learning activities for dealing with trauma from natural disasters in students 

The Department of Electrical and Computer Engineering of the University of Thessaly, and specifically the Creative Technologies Learning Lab (http://ctll.e-ce.uth.gr) research group, develops learning initiatives to empower teachers to design educational actions to address trauma from natural disasters in students. The actions are addressed to teachers in primary and secondary education. They are related to diverse events, such as earthquakes,  floods, fires, drought, and more. The project enriches teachers' skills through comprehensive examples of exercises and good practice guides that support them in designing and implementing new content tailored to the specific needs of each class. Learning activities can be integrated into different courses, such as mathematics, arts, music, and sports. 

The Creative Technologies Learning Lab organised a consortium meeting on January 20, 2025, with 15 trainers and researchers from Turkey, Bulgaria, Romania, and Greece. The participants collaborated in structuring learning activities and adapting them to each country's conditions, particularities, and needs. 

The ReachOut project runs from 2024 to 2026. In addition to the University of Thessaly, the Governorship of Istanbul, regional education directorates from Turkey and Romania, and non-governmental organizations from Bulgaria participate in its implementation.