Ολοκλήρωση της Ημερίδας: «Διδακτική των Μαθηματικών: Καινοτόμες προσεγγίσεις και διδακτικές προτάσεις στη σύγχρονη κοινωνία της γνώσης και των προκλήσεων»

Ολοκλήρωση της Ημερίδας: «Διδακτική των Μαθηματικών: Καινοτόμες προσεγγίσεις και διδακτικές προτάσεις στη σύγχρονη κοινωνία της γνώσης και των προκλήσεων»
Ολοκλήρωση της Ημερίδας: «Διδακτική των Μαθηματικών: Καινοτόμες προσεγγίσεις και διδακτικές προτάσεις στη σύγχρονη κοινωνία της γνώσης και των προκλήσεων»

Με επιτυχία και σημαντική συμμετοχή της ακαδημαϊκής κοινότητας ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της Ημερίδας με θέμα «Διδακτική των Μαθηματικών: Καινοτόμες προσεγγίσεις και διδακτικές προτάσεις στη σύγχρονη κοινωνία της γνώσης και των προκλήσεων», που διοργάνωσε το Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας τη Δευτέρα 30 Μαΐου 2022 στο Αμφιθέατρο της Βιβλιοθήκης, στη Λαμία.
Χαιρετισμό απηύθυναν ο Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών, η Πρόεδρος του Τμήματος Μαθηματικών κα Μαρία Αδάμ, ο Πρόεδρος του Τμήματος Φυσικής κ. Διονύσιος Βαβουγιός και ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ03 κ. Γεώργιος Καλαντζής.
Η ημερίδα ξεκίνησε με την εισαγωγική ομιλία του μεταδιδακτορικού ερευνητή και διδάσκοντα του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Ιωάννη Ρίζου με θέμα «Η Διδακτική των Μαθηματικών στο σύγχρονο κοινωνικό γίγνεσθαι». Έγιναν αναφορές στο περιεχόμενο και τους στόχους του μαθήματος “Διδακτική Ι”, στο Πιστοποιητικό Διδακτικής & Παιδαγωγικής Επάρκειας το οποίο προσφέρεται από το Τμήμα Μαθηματικών, καθώς και στο ερευνητικό έργο που παράγεται στο ως άνω Τμήμα.
Στη συνέχεια οι τριτοετείς φοιτητές και φοιτήτριες του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας παρουσίασαν πρωτότυπες ερευνητικές εργασίες, οι οποίες εστίαζαν σε θέματα Διδακτικής των Μαθηματικών και κάλυπταν ένα ευρύ φάσμα θεματολογίας.

Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάστηκαν οι εργασίες:

Νικόλαος Γκρέκας, «Διδάσκοντας και μαθαίνοντας Μαθηματικά την εποχή της πανδημίας».
Γαρυφαλλιά Νίνου, «Οι επιπτώσεις της πανδημίας στους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου στο μάθημα των Μαθηματικών».
Παγώνα Τσάμη & Αθανασία Χρυσικού, «Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών για τα Μαθηματικά: Γεωμετρία».
Αικατερίνη-Μαρία Παπανικολάου, «Το διδακτικό μοντέλο της αντίστροφης τάξης».
Ευθύμιος Κοσμάς & Γεωργία Σκούρα, «Ψυχολογικοί και κοινωνικοί παράγοντες που προκαλούν άγχος για τα Μαθηματικά».
Μαρία-Παρασκευή Αρμυριώτη, «Επανάληψη στις Πιθανότητες της Γ΄ Γυμνασίου: Μια διδακτική πρόταση».
Ευαγγελία Τασσοπούλου, «Ο ρόλος των αναπαραστάσεων στη διδασκαλία του Απειροστικού Λογισμού στο Λύκειο».
Μαρκέλλα Χατζησαββίδη, «Διδασκαλία εννοιών της Ανάλυσης της Γ΄ Λυκείου με χρήση του λογισμικού GeoGebra».
Παναγιώτης Μπακολιάς & Βασίλειος Τσοπουρίδης, «Υπάρχει χώρος για εικασίες στα Μαθηματικά;»
Γεώργιος Κολοκοτρώνης, «Αξιοποίηση της Ιστορίας των Μαθηματικών στη διδασκαλία των γεωμετρικών κατασκευών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση».
Η ημερίδα μεταδόθηκε ζωντανά μέσω της εφαρμογής MsTeams στην ηλεκτρονική αίθουσα με κωδικό 802yfg5.
Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα του Τμήματος Μαθηματικών
http://math.uth.gr/seminar/