Μαθησιακά παιχνίδια για ψηφιακή επιχειρηματικότητα στους νέους

  • Μαθησιακά παιχνίδια για ψηφιακή επιχειρηματικότητα στους νέους
    Μαθησιακά παιχνίδια για ψηφιακή επιχειρηματικότητα στους νέους
  • Μαθησιακά παιχνίδια για ψηφιακή επιχειρηματικότητα στους νέους
    Μαθησιακά παιχνίδια για ψηφιακή επιχειρηματικότητα στους νέους

Σύμφωνα με το κείμενο «Επανεξέταση της εκπαίδευσης: επένδυση σε δεξιότητες για καλύτερα κοινωνικοοικονομικά αποτελέσματα» της (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, 2012), στη σημερινή ψηφιακή, συνεχώς εξελισσόμενη οικονομία οι νέοι χρειάζονται επιχειρηματικές και ψηφιακές δεξιότητες για να δράσουν δημιουργικά, να εξελιχθούν επαγγελματικά, και να συμβάλλουν στην ανάπτυξη και την ευημερία. Αν και το 51% των νέων στην Ελλάδα έχουν ψηφιακές δεξιότητες που ξεπερνούν τις βασικές γνώσεις (Eurostat, 2019), το ποσοστό αυτό μπορεί να βελτιωθεί δεδομένου ότι οι ψηφιακές δεξιότητες είναι απαραίτητες σε όλους τους τομείς οικονομικής δραστηριότητας ενώ η ζήτηση τους στην αγορά εργασίας θα συνεχίσει να αυξάνεται. 
Το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (THMMY), και συγκεκριμμένα η ερευνητική ομάδα Δημιουργικών Τεχνολογιών Μάθησης (http://ctll.e-ce.uth.gr), υλοποιεί ψηφιακό παιχνίδι που απευθύνεται σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακής επιχειρηματικότητας που οι νέοι χρειάζονται για να δραστηριοποιηθούν στην αγορά εργασίας ανεξαρτήτως οικονομικού τομέα. Το παιχνίδι εισάγει μια παιδαγωγική θεώρηση που βασίζεται στην επίλυση προβλημάτων μέσα από ένα προσομοιωτή διαχείρισης επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Ο μαθητής αναλαμβάνει το ρόλο του διαχειριστή μιας εταιρείας. Κινείται στον τρισδιάστατο χώρο μιας πόλης και καλείται να αναπτύξει την εταιρεία μέσα από συνετή διαχείριση πόρων και ανταγωνισμού αναπτύσσοντας αναλυτική και κριτική σκέψη. 
Το ψηφιακό παιχνίδι αναπτύσσεται στα πλαίσια του ερευνητικού έργου TEAMSTAR: Enhancing enTreprenEuriAl steM Skills for new digiTal cAreRs (https://www.teamstarproject.eu/) που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και υλοποιείται από το 2020 μέχρι το 2022. Εκτός από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στο ερευνητικό έργο συμμετέχουν εκπαιδευτικοί οργανισμοί από την Ιταλία, τη Λετονία, και τη Βουλγαρία. Επιστημονικά υπεύθυνοι του έργου είναι το μέλος ΕΔΙΠ του ΤΗΜΜΥ κ. Χαρίκλεια Τσαλαπάτα και ο Ομ. Καθ. του ΤΗΜΜΥ κ. Ηλίας Χούστης.