Χρονικά Ημερίδας: "Ιστορίες με Εικόνες και Λόγια Αναζητώντας μια οργανική σύνδεση της διδασκαλίας των Μαθηματικών και της Λογοτεχνίας στο δημοτικό σχολείο"

  • Χρονικά Ημερίδας: "Ιστορίες με Εικόνες και Λόγια Αναζητώντας μια οργανική σύνδεση της διδασκαλίας των Μαθηματικών  και της Λογοτεχνίας στο δημοτικό σχολείο"
    Χρονικά Ημερίδας: "Ιστορίες με Εικόνες και Λόγια Αναζητώντας μια οργανική σύνδεση της διδασκαλίας των Μαθηματικών και της Λογοτεχνίας στο δημοτικό σχολείο"
  • Χρονικά Ημερίδας: "Ιστορίες με Εικόνες και Λόγια Αναζητώντας μια οργανική σύνδεση της διδασκαλίας των Μαθηματικών  και της Λογοτεχνίας στο δημοτικό σχολείο"
    Χρονικά Ημερίδας: "Ιστορίες με Εικόνες και Λόγια Αναζητώντας μια οργανική σύνδεση της διδασκαλίας των Μαθηματικών και της Λογοτεχνίας στο δημοτικό σχολείο"
  • Χρονικά Ημερίδας: "Ιστορίες με Εικόνες και Λόγια Αναζητώντας μια οργανική σύνδεση της διδασκαλίας των Μαθηματικών  και της Λογοτεχνίας στο δημοτικό σχολείο"
    Χρονικά Ημερίδας: "Ιστορίες με Εικόνες και Λόγια Αναζητώντας μια οργανική σύνδεση της διδασκαλίας των Μαθηματικών και της Λογοτεχνίας στο δημοτικό σχολείο"
  • Χρονικά Ημερίδας: "Ιστορίες με Εικόνες και Λόγια Αναζητώντας μια οργανική σύνδεση της διδασκαλίας των Μαθηματικών  και της Λογοτεχνίας στο δημοτικό σχολείο"
    Χρονικά Ημερίδας: "Ιστορίες με Εικόνες και Λόγια Αναζητώντας μια οργανική σύνδεση της διδασκαλίας των Μαθηματικών και της Λογοτεχνίας στο δημοτικό σχολείο"
  • Χρονικά Ημερίδας: "Ιστορίες με Εικόνες και Λόγια Αναζητώντας μια οργανική σύνδεση της διδασκαλίας των Μαθηματικών  και της Λογοτεχνίας στο δημοτικό σχολείο"
    Χρονικά Ημερίδας: "Ιστορίες με Εικόνες και Λόγια Αναζητώντας μια οργανική σύνδεση της διδασκαλίας των Μαθηματικών και της Λογοτεχνίας στο δημοτικό σχολείο"
  • Η Καθηγήτρια του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Μαρίτα Παπαρούση
    Η Καθηγήτρια του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Μαρίτα Παπαρούση
  • Ο Καθηγητής του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Τριαντάφυλλος Τριανταφυλλίδης
    Ο Καθηγητής του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Τριαντάφυλλος Τριανταφυλλίδης
  • Η Συγγραφέας Θεοδώρα Κατσιφή, η Εκπαιδευτικός και απόφοιτος μας Ευθαλία Μουχτάρη
    Η Συγγραφέας Θεοδώρα Κατσιφή, η Εκπαιδευτικός και απόφοιτος μας Ευθαλία Μουχτάρη

  Το Σάββατο, 9 Δεκεμβρίου 2023 στο Νικολετοπούλειο Πνευματικό Κέντρο της Στεμνίτσας, του Δήμου Γορτυνίας του Ν. Αρκαδίας πραγματοποιήθηκε η ημερίδα με τίτλο «Ιστορίες με Εικόνες και Λόγια: Αναζητώντας μια οργανική σύνδεση της διδασκαλίας των Μαθηματικών και της Λογοτεχνίας στο δημοτικό σχολείο». Την Ημερίδα διοργάνωσαν το Εργαστήριο Μαθηματικής Εκπαίδευσης (Ε.Μαθ.Ε.) του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ο Πολιτιστικός και Εξωραϊστικός Σύλλογος Στεμνιτσιωτών και ο Δήμος Γορτυνίας. Την ημερίδα παρακολούθησαν κυρίως εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που διένυσαν λιγότερα ή περισσότερα χιλιόμετρα, για να φτάσουν ως αυτή την μεριά του Μαινάλου. 

  Το πρωϊνό πρόγραμμα άνοιξε η εκπαιδευτικός Καλομοίρα Θεοχάρη μιλώντας για τη ξεχωριστή, προσωπική της σχέση με την εικονογραφημένη παιδική λογοτεχνία καταθέτοντας τη δική της αντίληψη για τον τρόπο που μπορούμε να συναντήσουμε τα μαθηματικά στις σελίδες ενός εικονογραφημένου παιδικού βιβλίου. Ακολούθησε η συγγραφέας Θεοδώρα Κατσιφή, η οποία μίλησε για το ταξίδι από το μηδέν έως το άπειρο με όχημα τη φαντασία και τις σελίδες εικονογραφημένων παιδικών βιβλίων που διευρύνουν τους τρόπους με τους οποίους συναντούμε και σκεφτόμαστε για τους αριθμούς στον καθημερινό μας κόσμο. Το πρωϊνό πρόγραμμα συνεχίστηκε με την καθηγήτρια του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Μαρίτα Παπαρούση, η οποία ανέπτυξε τα πλεονεκτήματα, τους προβληματισμούς και τις προτάσεις της για την αξιοποίηση της Λογοτεχνίας στη διδασκαλία των Μαθηματικών. Το πρωϊνό πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με τον καθηγητή του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Τριαντάφυλλο Τριανταφυλλίδη, ο οποίος, αφού ανέδειξε τα δίπολα που έχουν δημιουργήσει μεταξύ των μαθημάτων τα κατακερματισμένα σχολικά προγράμματα σπουδών του 20ου και του 21ου αιώνα, μίλησε για τη θέση που θα μπορούσε να έχει η εικονογραφημένη παιδική λογοτεχνία στο νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τα Μαθηματικά στο δημοτικό σχολείο. 

  Στο απογευματινό πρόγραμμα η συγγραφέας Θεοδώρα Κατσιφή πρόσφερε ένα εργαστήρι δημιουργικής γραφής με λέξεις και αριθμούς με τίτλο «Φανταστικά αριθμητάρια, από το μηδέν στο ∞ και λίγο παραπέρα». Για τα φανταστικά αριθμητάρια η κ. Κατσιφή χρησιμοποίησε ως αφόρμηση τα βιβλία «Το Άπειρο κι Εγώ» με κείμενο της Kate Hosford και εικονογράφηση της Gabi Swiatkowska (για την Ελληνική γλώσσα από τις εκδόσεις Παπαδόπουλος), «365 Πιγκουίνοι», με κείμενο του Jean-Luc Fromental, και εικονογράφηση της Joëlle Jolivet (για την Ελληνική γλώσσα από τις εκδόσεις Ηλίβατον), «Numeralia», με κείμενο του Jorge Luján και εικονογράφηση της Isol (για την Ελληνική γλώσσα από τις Εκδόσεις Μάρτης). Επιπλέον, με αφόρμηση τις περιπέτειες της Βασιλού, κεντρικής πρωταγωνίστριας στα βιβλία της Θεοδώρας Κατσιφή «Η κίτρινη σημαδούρα» και «Το μπλε αδιάβροχο» (σε εικονογράφηση της  Ίριδας Σαμαρτζή, από τις Εκδόσεις Ηλίβατον) το εργαστήρι εστίασε στην αντίληψη του χρόνου και της απόστασης από τα παιδιά του δημοτικού σχολείου.

  Στο απογευματινό πρόγραμμα, παράλληλα με το εργαστήρι δημιουργικής γραφής, οι εκπαιδευτικοί Αργυρώ Μάνθου και Λία Μουχτάρη πρόσφεραν ένα εργαστήρι που ακολούθησε τη μεθοδολογία του World Café. Οι συμμετέχουσες και οι συμμετέχοντες, δουλεύοντας σε μικρές ομάδες, αφού κατέγραψαν τις απόψεις τους για το συνδυασμό της διδασκαλίας των Μαθηματικών και της Λογοτεχνίας στη σχολική τάξη, σχεδίασαν έργα που εξυπηρετούσαν τη στοχοθεσία των προγραμμάτων σπουδών για τα Μαθηματικά και τη Λογοτεχνία στο δημοτικό σχολείο αξιοποιώντας τα βιβλία «Ανάποδα» με κείμενο του Θοδωρή Παπαϊωάννου και εικονογράφηση της Ίριδας Σαμαρτζή (από τις Εκδόσεις Ίκαρος), «Οι Κύκλοι Γύρω μας» με κείμενο του Brad Montague και εικονογράφηση των Brad και Kristi Montague (για την Ελληνική γλώσσα από τις Εκδόσεις Διόπτρα), και «Για να ενωθούμε, θ’ ανακατευτούμε: Μια ιστορία για κότες» με κείμενο και εικονογράφηση του Laurent Cardon (για την Ελληνική γλώσσα από τις Εκδόσεις Ίκαρος). 

  Στον χώρο που πραγματοποιήθηκε η Ημερίδα λειτούργησε έκθεση βιβλίων εικονογραφημένης παιδικής ελληνικών εκδοτικών οίκων. Το περιεχόμενο αυτών των βιβλίων αφορούσε κυρίως στα Μαθηματικά, στις Φυσικές Επιστήμες και στις Επιστήμες της Γης.