Για όλους τους πρωτοετείς και για το μάθημα «Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Λογισμικών Γενικών Εφαρμογών»

Αναφερόμενοι τουλάχιστον σε εκείνα τα προγράμματα σπουδών που δεν έχουν σχεδιαστεί για εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπως ακριβώς συμβαίνει με όλα τα προγράμματα σπουδών των Τμημάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, είναι από όλους παραδεκτό ότι η εξ αποστάσεως διδασκαλία μειονεκτεί σημαντικά σε σχέση με την δια ζώσης. Σημειώνεται ότι η εξ αποστάσεως διδασκαλία η οποία εφαρμόζεται τον τελευταίο περίπου χρόνο λόγω της πανδημίας, δεν ταυτίζεται με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση η οποία θέτει διαφορετικό πλαίσιο, διαφορετική διδακτική προσέγγιση και διαφορετικά διδακτικά εργαλεία σε σχέση με την παραδοσιακή δια ζώσης διδασκαλία. Τα μειονεκτήματα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας είναι ακόμα πιο έντονα στην περίπτωση εργαστηριακών μαθημάτων, πρακτικών ασκήσεων και κλινικών (για φοιτητές/τριες ιατρικών σχολών).

Η στάση που κρατάει η πολιτεία σε σχέση με την δια ζώσης λειτουργία των Πανεπιστημίων είναι τουλάχιστον αναντίστοιχη με αυτήν που κρατάει απέναντι στις άλλες βαθμίδες της εκπαίδευσης. Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούνιο 2020, με υπουργικές αποφάσεις, επέστρεψαν στη δια ζώσης λειτουργία οι βρεφονηπιακοί σταθμοί, τα νηπιαγωγεία, τα δημοτικά σχολεία, τα γυμνάσια και τα λύκεια, αλλά όχι και τα πανεπιστήμια. Αρχές Ιανουαρίου 2021, ο νέος υφυπουργός Παιδείας για θέματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α. Συρίγος, δήλωσε σε τηλεοπτική εκπομπή ότι και το εαρινό εξάμηνο του ακαδ. έτους 2020-21 θα διεξαχθεί εξ αποστάσεως, προξενώντας το λιγότερο κατάπληξη αφού η μόνιμη κυβερνητική επωδός είναι ότι λαμβάνει αποφάσεις μετά από τις εισηγήσεις των ειδικών λοιμωξιολόγων. Λίγο μετά προσπάθησε να ανασκευάσει, όμως είναι ξεκάθαρο ότι η κυβέρνηση επιλέγει να αφήσει κλειστά τα πανεπιστήμια και το εαρινό εξάμηνο για έναν επιπλέον λόγο: φοβάται τις φοιτητικές αντιδράσεις απέναντι στο νομοσχέδιο για την πανεπιστημιακή αστυνομία, αντιδράσεις οι οποίες θα μεγιστοποιηθούν αν τα πανεπιστήμια ανοίξουν.

Δηλώνοντας για μια ακόμα φορά ότι θεωρώ προβληματικό, σε σχέση με την δια ζώσης διδασκαλία, να υλοποιηθεί διαδικτυακά εκείνο το μέρος του μαθήματος «Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Λογισμικών Γενικών Εφαρμογών» που αφορά στην πρακτική εξάσκηση των φοιτητών/τριών μέσω ασκήσεων εμπέδωσης υπό την επίβλεψη/καθοδήγηση/υποβοήθηση του διδάσκοντα, η διαφαινόμενη παράταση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας με υποχρεώνει στο να καταθέσω την παρακάτω πρόταση.

Όσοι/ες πρωτοετείς και μόνο φοιτητές/τριες, ανεξαρτήτως του αν δήλωσαν το μάθημα «Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Λογισμικών Γενικών Εφαρμογών» το χειμερινό εξάμηνο του ακαδ. έτους 2020-21 ή θα το δηλώσουν το εαρινό εξάμηνο, και παρά την αναμφίβολη υστέρηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, επιθυμούν να συμμετέχουν σε εξ αποστάσεως υλοποίηση των ασκήσεων εμπέδωσης, μπορούν να στείλουν mail στο ppol [at] uth.gr (ppol[at]uth[dot]gr) μέχρι και την Τετάρτη 10/2 και να δηλώνουν ρητά αυτήν την επιθυμία τους. 

Διευκρινίζονται: 1) Ο αριθμός των εξ αποστάσεως μαθημάτων υλοποίησης ασκήσεων εμπέδωσης θα είναι έξι ή επτά 2) η παρουσία στα εν λόγω μαθήματα θα είναι υποχρεωτική 3) αν στην πορεία η δια ζώσης διδασκαλία επιτραπεί, τα εξ αποστάσεως μαθήματα θα σταματήσουν και θα συνεχιστούν με δια ζώσης 4) δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις του μαθήματος θα έχουν μόνο όσοι/ες πρωτοετείς φοιτητές/τριες παρακολουθήσουν τα εν λόγω μαθήματα των ασκήσεων εμπέδωσης 5) εξετάσεις του μαθήματος θα γίνουν μόνο δια ζώσης, όποτε αυτές επιτραπούν 6) οι πρωτοετείς φοιτητές/τριες που δεν θα θελήσουν να παρακολουθήσουν τα εν λόγω εξ αποστάσεως μαθήματα, θα μπορέσουν να τα παρακολουθήσουν σε δια ζώσης τμήματα τα οποία θα οργανωθούν μόλις η δια ζώσης διδασκαλία επιτραπεί και αμέσως στη συνέχεια θα έχουν και αυτοί δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις 7) θα γίνει κάθε δυνατή ενέργεια έτσι ώστε οι εξεταστικές που δεν υλοποιήθηκαν (ή και δεν θα υλοποιηθούν) να αναπληρωθούν μόλις επιτραπούν οι δια ζώσης ακαδημαϊκές λειτουργίες των πανεπιστημίων.

Ο υπεύθυνος του μαθήματος
Π. Πολίτης
Αν. Καθηγητής
τηλ. γραφείου: 2421074985
e-mail: ppol [at] uth.gr (ppol[at]uth[dot]gr)