4η Διακρατική Συνάντηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ PEP “Promouvoir l’Éducation Plurilingue/Promoting Plurilingual Εducation” στο ΠΘ

 4η Διακρατική Συνάντηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ PEP “Promouvoir l’Éducation Plurilingue/Promoting Plurilingual Εducation” στο ΠΘ
4η Διακρατική Συνάντηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ PEP “Promouvoir l’Éducation Plurilingue/Promoting Plurilingual Εducation” στο ΠΘ

Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας φιλοξένησε την 4η διακρατική συνάντηση του Προγράμματος Erasmus+ (KA220) PEP για την πολυγλωσσία στην εκπαίδευση.

Πιο συγκεκριμένα, στις 21, 22 και 23 Μαΐου 2025, πραγματοποιήθηκε η 4η διακρατική συνάντηση του ευρωπαϊκού έργου Erasmus+ (PEP) “Promouvoir l’Éducation Plurilingue / Promoting Plurilingual Education”, με στόχο την προώθηση της πολυγλωσσίας και της πολυγλωσσικής εκπαίδευσης στην Ευρώπη.

Η διοργάνωση της συνάντησης έγινε από τα μέλη της ομάδας έργου του προγράμματος για το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, κ. Αναστασία Γκαϊνταρτζή, επιστημονικά υπεύθυνη του Έργου για το ΠΘ και μέλος ΕΕΠ στο Τμήμα Γλωσσικών και Διαπολιτισμικών Σπουδών, και την κ. Ευτυχία Δαμάσκου, εκπαιδευτικό και υποψήφια διδακτόρισσα στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Στη συνάντηση συμμετείχαν ερευνητές/τριες από τα επτά Πανεπιστήμια- Εταίρους του προγράμματος:

  • Πανεπιστήμιο της Ρεϋνιόν (ίδρυμα συντονιστής – Γαλλία)

  • Πανεπιστήμιο Roma Tre (Ιταλία)

  • Πανεπιστήμιο του Αμβούργου (Γερμανία)

  • Πανεπιστήμιο της Βιέννης (Αυστρία)

  • Πανεπιστήμιο Paris Lodron του Σάλτσμπουργκ (Αυστρία)

  • Καθολικό Πανεπιστήμιο της Λισσαβόνας (Πορτογαλία)

  • Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (Ελλάδα)

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης:

  • Παρουσιάστηκε το booklet καλών πρακτικών για την ενίσχυση της πολυγλωσσίας στην εκπαίδευση, το οποίο στηρίζεται σε δεδομένα ευρωπαϊκής έρευνας του Έργου και οργανώνεται γύρω από τρεις θεματικές ενότητες: Συνειδητοποίηση – Δράση – Μάθηση.  Το υλικό αυτό θα είναι σύντομα διαθέσιμο σε ηλεκτρονική μορφή.

  • Συζητήθηκε η προετοιμασία του Διεθνούς Συνεδρίου με τίτλο “Bridging Voices in Plurilingual Education: Policies, Research, and Practices”, που θα πραγματοποιηθεί στη Ρώμη στις 23 και 24 Οκτωβρίου 2025, με πάνω από εκατό ανακοινώσεις από ερευνητές/τριες και επαγγελματίες του χώρου.

  • Ανακοινώθηκε η επικείμενη έκδοση της “Εγκυκλοπαίδειας της Πολυγλωσσικής Εκπαίδευσης/ Ouvrage de référence sur l'éducation plurilingue”από τον εκδοτικό οίκο Peter Lang, η οποία θα παρουσιαστεί επισήμως στο συνέδριο στη Ρώμη.

  • Παρουσιάστηκαν τα πρώτα αποτελέσματα της μεγάλης έρευνας του προγράμματος, η οποία κατέγραψε αντιλήψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών στη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση ως προς τη χρήση των γλωσσών, με σχετική έκθεση διαθέσιμη στα αγγλικά, γαλλικά και γερμανικά.

  • Προχώρησε η ανάπτυξη υλικού για τη Wikiversité/Wikiversity στον τομέα Διδακτική των Γλωσσών, καθώς και ο σχεδιασμός ενός υβριδικού προγράμματος επιμόρφωσης, η δια ζώσης φάση του οποίου θα διεξαχθεί στο Βιζέου της Πορτογαλίας τον Ιούνιο του 2026.     

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε εξαιρετικό κλίμα επιστημονικής συνεργασίας, προωθώντας τη σημασία της πολυγλωσσίας, της ανταλλαγής εμπειριών και της διαπολιτισμικής κατανόησης, τόσο σε ερευνητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το συγκεκριμένο πρόγραμμα, μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του προγράμματος https://sites.google.com/view/pepproject/accueil. Για το Συνέδριο μπορείτε να ενημερωθείτε από την ιστοσελίδα της διοργάνωσης  https://sites.google.com/view/pep-conference/home-en.

Ακολουθεί συνημμένο το Δελτίο Τύπου.