2ο Πανελλήνιο Συνέδριο της One Health Students Greece για τη διαχείριση αποβλήτων και την Ενιαία Υγεία

Έναρξη
Λήξη
Αφίσα για το 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο της One Health Students Greece με θέμα «Διαχείριση Αποβλήτων και Ενιαία Υγεία: Διεπιστημονική Προσέγγιση, Καινοτομία και Βιωσιμότητα», το οποίο θα πραγματοποιηθεί στο ΝΟΗΣΙΣ στη Θεσσαλονίκη με υβριδική διεξαγωγή. Η αφίσα περιλαμβάνει τον τίτλο του συνεδρίου, πληροφορίες για τη δωρεάν συμμετοχή, QR code εγγραφής και λογότυπα διοργανωτών, υποστηρικτών και επιστημονικών φορέων.
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο της One Health Students Greece για τη Διαχείριση Αποβλήτων και την Ενιαία Υγεία

Η One Health Students Greece διοργανώνει το 2ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριό της με τίτλο: «Διαχείριση Αποβλήτων και Ενιαία Υγεία: Διεπιστημονική Προσέγγιση, Καινοτομία και Βιωσιμότητα»

Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 16 Μαΐου 2026, με ώρα έναρξης 11:00 π.μ., στο ΝΟΗΣΙΣ – Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας, στη Θεσσαλονίκη, με δυνατότητα υβριδικής παρακολούθησης μέσω Zoom. Η συμμετοχή είναι δωρεάν και θα δοθούν πιστοποιητικά παρακολούθησης για τη διά ζώσης παρουσία και βεβαιώσεις παρακολούθησης για τη διαδικτυακή συμμετοχή. 

Εγγραφή: https://forms.gle/FMQgkHd1V2jCVp79A

Η φετινή διοργάνωση εστιάζει στη σύνδεση της διαχείρισης αποβλήτων με την Ενιαία Υγεία (One Health), προσεγγίζοντας το θέμα μέσα από ένα διεπιστημονικό πρίσμα που φέρνει κοντά την περιβαλλοντική επιστήμη, τη δημόσια υγεία, τη χημεία, τη βιοτεχνολογία, την κτηνιατρική, τη μηχανική και τις νέες τεχνολογίες. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 20+ επιστημονικές ομιλίες, 5 διαδραστικά workshops, δράσεις δικτύωσης, καθώς και παράλληλες δραστηριότητες με εκπαιδευτικό και συμμετοχικό χαρακτήρα. 

Το επιστημονικό πρόγραμμα αναπτύσσεται σε δύο βασικές θεματικές ενότητες. Η πρώτη, με τίτλο «Καινοτομία, Βιωσιμότητα & Νέες Τεχνολογίες στη Διαχείριση Αποβλήτων», εστιάζει σε σύγχρονες προσεγγίσεις όπως η κυκλική οικονομία, η κομποστοποίηση, η βιομετατροπή αποβλήτων, η αξιοποίηση υποπροϊόντων τροφίμων, η νανοτεχνολογία και η χρήση αισθητήρων, τεχνητής νοημοσύνης και μεγάλων δεδομένων για βιώσιμες πόλεις. 

Η δεύτερη θεματική ενότητα, με τίτλο «Διασφάλιση Ενιαίας Υγείας μέσω Ορθής Διαχείρισης Αποβλήτων», στρέφεται περισσότερο στις επιπτώσεις της διαχείρισης αποβλήτων στη δημόσια υγεία και περιλαμβάνει ζητήματα όπως η επιδημιολογία λυμάτων, η βιοασφάλεια στα κτηνιατρικά εργαστήρια, η διαχείριση ραδιενεργών αποβλήτων, τα μικροπλαστικά, καθώς και οι ερευνητικές προοπτικές ανάκτησης ενέργειας και υλικών από απόβλητα. 

Ξεχωριστή θέση στο πρόγραμμα έχει η ειδική ομιλία της Αντωνίας Τριχοπούλου με τίτλο “Delphi School: From Science to Policy”, ενώ το συνέδριο πλαισιώνεται και από παράλληλες δράσεις όπως το Speakers’ Corner, debate συμμετεχόντων, workshops για τα μικροπλαστικά, το zero waste και τη διαχείριση υγρών αποβλήτων, καθώς και δράση δωρεάς μυελού των οστών με τίτλο “Will You Marrow Me?”

Η διοργάνωση τελεί υπό την αιγίδα και τη στήριξη πολλών φορέων, μεταξύ των οποίων το Υπουργείο Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας και Θράκης), η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο Δήμος Θέρμης, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος, καθώς και ερευνητικοί και επιστημονικοί οργανισμοί. 

Η εκδήλωση απευθύνεται σε φοιτητές, νέους επιστήμονες, ερευνητές, επαγγελματίες υγείας και πολίτες που ενδιαφέρονται για τις σύγχρονες προκλήσεις της βιωσιμότητας και της δημόσιας υγείας. Η δωρεάν εγγραφή πραγματοποιείται μέσω της σχετικής φόρμας των διοργανωτών, η οποία περιλαμβάνεται στο συνοδευτικό υλικό του συνεδρίου.