Παρουσίαση βιβλίου: «Διδάσκοντας και μαθαίνοντας γλώσσα με το ChatGPT»

Παρουσίαση βιβλίου: «Διδάσκοντας και μαθαίνοντας γλώσσα με το ChatGPT»
Παρουσίαση βιβλίου: «Διδάσκοντας και μαθαίνοντας γλώσσα με το ChatGPT»

Οι Εκδόσεις Κριτική, ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Μαγνησίας και το Τμήμα Γλωσσικών & Διαπολιτισμικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου της Ζωής Γαβριηλίδου «Διδάσκοντας και μαθαίνοντας γλώσσα με το ChatGPT» που θα πραγματοποιηθεί στην Αίθουσα «Μανώλης Γλέζος» (Παραλιακό Συγκρότημα Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Βόλος) την Τετάρτη 14 Μαΐου 2025 στις 19.00.

Σύντομο βιογραφικό:

Η Ζωή Γαβριηλίδου είναι απόφοιτος του Τμήματος Φιλολογίας του ΑΠΘ και διδάκτορας του Πανεπιστημίου Paris 13. Υπηρετεί ως Καθηγήτρια γλωσσολογίας στο Δ.Π.Θ και τα τελευταία χρόνια ως Επισκέπτρια Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο. 

Συμμετείχε στην αναμόρφωση των Προγραμμάτων Σπουδών για τη γλώσσα και τη λογοτεχνία για το Νέο Σχολείο, Σχολείο του 21ου αιώνα. Το 2022 ολοκλήρωσε τη συγγραφή του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών για τη διδασκαλία της Ελληνικής ως Γλώσσας Πολιτισμικής Κληρονομιάς στην Αμερική, έπειτα από ανάθεση της Ιεράς Ελληνορθόδοξης Αρχιεπισκοπής Αμερικής. 

Έχει συγγράψει 9 βιβλία, πάνω από 140 άρθρα σε περιοδικά, ενώ επιμελήθηκε 17 συλλογικούς τόμους. Έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά έργα ως Επιστημονική Υπεύθυνη ή ως συντονίστρια υποομάδων.

Το κοινωνικό της έργο είναι εξίσου σημαντικό με το ακαδημαϊκό της έργο, γι’ αυτό θεωρείται σημαντική εκπρόσωπος των public Humanities, στόχος των οποίων είναι να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ της ακαδημαϊκής έρευνας και της κοινωνίας, προάγοντας την κατανόηση, την εκτίμηση και την εφαρμογή των ανθρωπιστικών επιστημών στην καθημερινή ζωή.

Τελευταία ασχολείται με τον Γραμματισμό στην Τεχνητή Νοημοσύνη και τη συγγραφή Αναλυτικών Προγραμμάτων για την εισαγωγή της ΤΝ στην Εκπαίδευση, έχει επισκεφτεί πολλά σχολεία πραγματοποιώντας σχετικές δράσεις για το σχολείο του μέλλοντος και έχει προσφέρει πολλές ώρες επιμόρφωσης σε εκπαιδευτικούς για τον γραμματισμό του μέλλοντος.