Καλλιεργώντας τον δημόσιο λόγο ως δεξιότητα ζωής

Καλλιεργώντας τον δημόσιο λόγο ως δεξιότητα ζωής
Καλλιεργώντας τον δημόσιο λόγο ως δεξιότητα ζωής

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Γλωσσολογίας (ΕργΓΛΩ) του Τμήματος Γλωσσικών & Διαπολιτισμικών Σπουδών, θα πραγματοποιηθεί στις 23 Φεβρουαρίου 2022 διαδικτυακή (μέσω MS Teams) ομιλία της εκπαιδευτικού, Προέδρου του ΙΡΕΣΕ και Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου Περιφέρειας Πειραιά, κ. Φωτεινής Εγγλέζου:

Φωτεινή Εγγλέζου
Σύντομο
βιογραφικό
Η Φωτεινή Εγγλέζου έχει μακρόχρονη παιδαγωγική και διοικητική εμπειρία στον χώρο της εκπαίδευσης, ενώ, παράλληλα, συνεργάζεται με ποικίλους ακαδημαϊκούς φορείς. Το επιχείρημα, η επιχειρηματολογία ως πυρήνας της ρητορικής τέχνης και η διδακτική τους, οι διττοί αγώνες (debates), τα ρητορικά αγωνίσματα, η καλλιέργεια του δημόσιου λόγου και της επικοινωνίας και η αξιοποίησή τους στην τυπική και άτυπη εκπαίδευση όλων των βαθμίδων, βρίσκονται στο επίκεντρο των ακαδημαϊκών ενδιαφερόντων και επιμορφωτικών δράσεών της. Είναι μέλος της Rhetoric Society of Europe, του ερευνητικού δικτύου Rhetoric and Anthropology και της Εθνικής Ιταλικής Ένωσης Αγώνων Αντιλογίας (SNDI). Από το 2018, ως ιδρύτρια και πρόεδρος του Ινστιτούτου Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας
(ΙΡΕΣΕ), συντόνισε στην Ελλάδα το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus: “Odyssey: Οxford Debates για νέους στην εκπαίδευση STEM”.

ΤΕ, 23.02.2022
Ώρα 18:00-19:30
Τίτλος ομιλίας Καλλιεργώντας τον δημόσιο λόγο ως δεξιότητα ζωής Περίληψη Η καλλιέργεια του δημόσιου λόγου ως δεξιότητα ζωής συνδέεται με ποικίλα προσωπικά και κοινωνικά οφέλη. Οι δημόσιοι ομιλητές θεωρούνται αποτελεσματικότεροι στην επικοινωνία, ενώ έχουν περισσότερες πιθανότητες επαγγελματικής επιτυχίας και συμμετοχής στη διαμόρφωση της κοινωνικής πραγματικότητας ως ενεργοί δρώντες. Ωστόσο, ποια είναι εκείνα τα στοιχεία τα οποία θα πρέπει να λάβει υπόψη του ένας δημόσιος ομιλητής, ώστε να μεταδώσει το επιθυμητό μήνυμα στο εκάστοτε ακροατήριο; Ποιες παράμετροι επηρεάζουν την αποτελεσματική κωδικοποίηση και αποκωδικοποίηση των μηνυμάτων του; Ποιοι επικοινωνιακοί κώδικες χρησιμοποιούνται για τη μετάδοση και λήψη τους; Στόχος της παρουσίασης είναι να θέσει αντίστοιχα ερωτήματα και να δώσει απαντήσεις σε πολλά περισσότερα σε μια προσπάθεια εξοικείωσης και πληρέστερης αντίληψης της αξίας του δημόσιου λόγου στη σύγχρονη πραγματικότητα. Η διασύνδεση της δημόσιας ομιλίας με κλασικά διδάγματα της ρητορικής και τις εκπαιδευτικές διαδικασίες που διασφαλίζουν την
καλλιέργειά της με όρους ήθους, λόγου και πάθους θα ολοκληρώσουν το περίγραμμα ενός ζωτικού και πάντα επίκαιρου θέματος για το άτομο, την εκπαίδευση, την κοινωνία, τη δημοκρατία, τον παγκόσμιο πολιτισμό.