Βράβευση των σχολείων που διακρίθηκαν στον Διαγωνισμό "Φτιάξε τον Δικό σου Σεισμογράφο" που διοργανώθηκε από το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και την Ελληνογερμανική Αγωγή.

  • Βράβευση των σχολείων που διακρίθηκαν στον Διαγωνισμό "Φτιάξε τον Δικό σου Σεισμογράφο"
    Βράβευση των σχολείων που διακρίθηκαν στον Διαγωνισμό "Φτιάξε τον Δικό σου Σεισμογράφο"
  • Βράβευση των σχολείων που διακρίθηκαν στον Διαγωνισμό "Φτιάξε τον Δικό σου Σεισμογράφο"
    Βράβευση των σχολείων που διακρίθηκαν στον Διαγωνισμό "Φτιάξε τον Δικό σου Σεισμογράφο"
  • Βράβευση των σχολείων που διακρίθηκαν στον Διαγωνισμό "Φτιάξε τον Δικό σου Σεισμογράφο"
    Βράβευση των σχολείων που διακρίθηκαν στον Διαγωνισμό "Φτιάξε τον Δικό σου Σεισμογράφο"

Στην τόσο δύσκολη συγκυρία της πανδημίας μαθητές σχολείων του Βόλου, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό και έγιναν πρωταγωνιστές του διαγωνισμού «Φτιάξε το δικό σου ψηφιακό σεισμογράφο».  Ομάδες μαθητών και μαθητριών σε συνεργασία με τους/τις  εκπαιδευτικούς τους καλούνται να κατασκευάσουν το μοντέλο ενός αυτοσχέδιου σεισμογράφου που θα είναι σε θέση να δώσει ψηφιακό σήμα της καταγραφής και να περιγράψουν την όλη διαδικασία κατασκευής σε μία έκθεση συνοδευόμενη από φωτογραφικό ή άλλο οπτικοακουστικό υλικό. Όλη η διαδικασία πρέπει να καταγραφεί και να συνοδεύεται από φωτογραφικό ή άλλο οπτικοακουστικό υλικό. Η αξιολόγηση των εργασιών έγινε από επιτροπή ειδικών με τα ακόλουθα κριτήρια: 
Ποιότητα
Η παρουσίαση της εργασίας πρέπει να είναι ολοκληρωμένη και να έχει μια καλή δομή.
Επιστημονική Ορθότητα
Παροχή πολλαπλών μέσων αναπαράστασης
Ανάπτυξη των δεξιοτήτων
Άτομα ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων
Αντίληψη πολιτικής προστασίας
 Η αρχή έγινε με την συνεργασία της ομάδας TALOS του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με το 4ο Δημοτικό Σχολείο Ν. Ιωνίας, το 19ο  Δημοτικό Σχολείο Βόλου, το 3ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, το 16ο Δημοτικό Σχολείο  Βόλου και το 10ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου. Οι μικροί μαθητές δούλεψαν πολύ σκληρά σε συνθήκες καραντίνας από απόσταση ως ερευνητές και σχεδιαστές και κατάφεραν χωρίς να γνωρίζουν βασικές έννοιες όπως πως δημιουργείται ένας σεισμός, πως μετράμε τον σεισμό, την κλίμακα Ρίχτερ, πως θα απεικονίσουμε την σεισμική δραστηριότητα και πλήθος άλλων ερωτημάτων να δημιουργήσουν ένα αυτοσχέδιο ψηφιακό σεισμογράφο με χρήση arduino χρησιμοποιώντας αισθητήρα απόστασης και ένα σταθερό εμπόδιο. Κατά τη διάρκεια του σεισμού υπάρχουν φωτεινές ενδείξεις και ψηφιακή οθόνη που καταγράφει την σεισμική δραστηριότητα και ανάβουν οι φωτεινές ενδείξεις ανάλογα της έντασης του σεισμού. Με κατάλληλο νομογράφημα μπορούμε να υπολογίσουμε τις μεταβλητές που λείπουν κατά την καταγραφή του σεισμού.  Συγχαρητήρια αξίζουν και στον εκπαιδευτικό του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ν. Ιωνίας κ. Γιώργου Ζαμπέτογλου - πληροφορικού για το χρόνο που αφιέρωσε και την άριστη συνεργασία που είχαμε. «Τα παιδιά συνεργάστηκαν άψογα και είμαστε πολύ περήφανοι που κατάφεραν και ήταν στην πρώτη δεκάδα των νικητών πανελληνίως σε σύνολο αρκετών δεκάδων σχολείων και παιδιών μεγαλύτερων ηλικιών» τόνισε ο κ. Γιώργος Πρώιας εκ των ιδρυτών της ομάδας TALOS του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. 

Την σκυτάλη πήρε το 4ο Γυμνάσιο Βόλου με την άριστη συνεργασία του Διευθυντή του Σχολείου κ. Γιώργου Βαρνάβα – μαθηματικού για τον συντονισμό και την πολύτιμη βοήθεια του στην υλοποίηση του project. Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με το εργαλείο προγραμματισμού Lego Mindstorms Ev3 και δημιούργησαν έναν ψηφιακό σεισμογράφο με χρήση αισθητήρα απόστασης. Ο αισθητήρας καταγράφει την κίνηση κατά τη διάρκεια του σεισμού και καταγράφεται ψηφιακά στον υπολογιστή. Στην συνέχεια μπορούμε να ανοίξουμε το αρχείο των μετρήσεων στο excel και να επεξεργαστούμε τις μετρήσεις, την κυματομορφή και να κάνουμε στατιστική ανάλυση των δεδομένων. Με κατάλληλο νομογράφημα μπορούμε να υπολογίσουμε τις μεταβλητές που λείπουν κατά την καταγραφή του σεισμού.  «Τα παιδιά με γνωρίζοντας αρκετά για τους σεισμούς, έγιναν μικροί ερευνητές και κατέγραψαν τις πληροφορίες που βρήκαν. Στην συνέχεια συζητήσαμε αρκετά και καταλήξαμε στην υλοποίηση του project» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Γιώργος Πρώιας εκ των ιδρυτών της ομάδας TALOS του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Η θέση που κατέκτησαν μέσα στη δεκάδα των νικητών αποδεικνύει πόσο σκληρά και συνεργατικά δούλεψαν.
Πραγματικά ήταν μία πολύ καλή εμπειρία τόσο για εμάς τους εκπαιδευτικούς αλλά και για τα παιδιά που προσπάθησαν πολύ για να υλοποιήσουν τους ψηφιακούς σεισμογράφους εξ’ αποστάσεως. Αξίζουν συγχαρητήρια στους εκπαιδευτικούς και στα παιδιά για την προσπάθεια τους, Το μέλλον τους ανήκει, κι εμείς ως ομάδα TALOS θα είμαστε αρωγοί στην προσπάθεια αυτή και θα συνεργαστούμε με όλους τους φορείς για το πετύχουμε για να δώσουμε στα παιδιά μας ένα καλύτερο αύριο με σωστές βάσεις και δεξιότητες.