Το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (ΤΗΜΜΥ), και συγκεκριμένα η ερευνητική ομάδα Δημιουργικών Τεχνολογιών Μάθησης (http://ctll.e-ce.uth.gr ), διοργάνωσε εκπαιδευτική δράση για σχεδιασμό καινοτόμων λύσεων που εφαρμόζουν την ψηφιακή τεχνολογία στη βιωσιμότητα. Η δράση πραγματοποιήθηκε στο εργαστήριο υπολογιστών του ΤΗΜΜΥ. Συμμετείχαν 24 μαθητές από το 5ο Λύκειο Βόλου συνοδευόμενοι από τον καθηγητή τους κ. Πανταζή Φασουλίδη.
Οι μαθητές συμμετείχαν σε βιωματικά εργαστήρια και συνεργάστηκαν σε ομάδες για να εισάγουν καινοτόμες λύσεις για τη βιωσιμότητα. Εφάρμοσαν τη σχεδιαστική σκέψη, μια βαθιά ανθρωποκεντρική μεθοδολογία σύνθεσης λύσεων σε δύσκολες προκλήσεις επιχειρηματικότητας και κοινωνικής επιχειρηματικότητας, για να εισάγουν λύσεις που σχετίζονται με τους Στόχους Βιωσιμότητας των Ηνωμένων Εθνών (United Nations Sustainability Goals). Μέσα από διαδικασίες διερεύνησης, ιδεασμού, και σύνθεσης οι συμμετέχοντες παρουσίασαν δημιουργικές ιδέες για την αντιμετώπιση προκλήσεων βιωσιμότητας, όπως η διαχείριση των πλαστικών, η καθαρή ενέργεια, η διαχείριση φυσικών πόρων όπως δασών, και άλλες.
Η δράση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του ερευνητικού έργου eDea (http://edea-project.gr) που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Ερευνώ – Δημιουργώ – Καινοτομώ Ελλάδα 2.0 και στοχεύει στο σχεδιασμό ψηφιακών υπηρεσιών και περιεχομένου για την προώθηση της καινοτομίας. Το έργο υλοποιείται από το 2021 έως το 2025 με συμμετοχή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, του Πανεπιστημίου Αιγαίου, και των εταιρειών Design4Future και Butlair. Επιστημονικά υπεύθυνος του ερευνητικού έργου είναι ο Ομ. Καθηγητής του ΤΗΜΜΥ κ. Ηλίας Χούστης. Τις δράσεις συντόνισε το μέλος ΕΔΙΠ του τμήματος κ. Χαρίκλεια Τσαλαπάτα.