Η ερευνητική ομάδα Δημιουργικών Τεχνολογιών Μάθησης (CTLL) του
Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΤΗΜΜΥ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας διοργάνωσε στις 4 και 11 Νοεμβρίου 2025 βιωματικές δράσεις για την πρόληψη, αντιμετώπιση και ανάκαμψη από φυσικές καταστροφές. Συνολικά συμμετείχαν 64 μαθητές από την Α’ τάξη του 1ου Γυμνασίου Βόλου και την Ε’ τάξη του Δημοτικού Σχολείου Άγιος Ιωσήφ, συνοδευόμενοι από τους διδάσκοντές τους.
Οι μαθητές έλαβαν μέρος σε εργαστήρια σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, που προάγουν τη συνεργασία, τον συντονισμό, τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη και την ενσυναίσθηση. Ενδεικτικά παραδείγματα περιλαμβάνουν ασκήσεις φυσικής αγωγής, παρατήρηση έργων τέχνης που απεικονίζουν φυσικές καταστροφές, συζητήσεις για τον μανδύα της Γης και τον ρόλο του στη γένεση φυσικών φαινομένων, καθώς και δράσεις για την προστασία από καταστροφές που εμφανίζονται συχνότερα στην Ελλάδα.
Οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του ερευνητικού έργου Erasmus+ ReachOut: Training Teachers to Become Trauma-sensitive Schools, το οποίο
αναπτύσσει μαθησιακό περιεχόμενο για ευαισθητοποίηση, προετοιμασία και ανθεκτικότητα απέναντι σε φυσικές καταστροφές, απευθυνόμενο σε μαθητές έως 12 ετών. Το υλικό έχει σχεδιαστεί ώστε να ενσωματώνεται σε μαθήματα του προγράμματος σπουδών, όπως θετικές επιστήμες, ανθρωπιστικές επιστήμες, τέχνη και αθλητισμό.