Με αφορμή ένα παραμύθι: Ανακαλύπτουμε τι μπορούμε να καταφέρουμε στο πλέγμα των υποστηρικτικών σχέσεων Βιωματικό εργαστήριο για Νηπιαγωγούς

Με αφορμή ένα παραμύθι: Ανακαλύπτουμε τι μπορούμε να καταφέρουμε  στο πλέγμα των υποστηρικτικών σχέσεων Βιωματικό εργαστήριο για Νηπιαγωγούς
Με αφορμή ένα παραμύθι: Ανακαλύπτουμε τι μπορούμε να καταφέρουμε στο πλέγμα των υποστηρικτικών σχέσεων Βιωματικό εργαστήριο για Νηπιαγωγούς

Η 2η Απριλίου έχει καθιερωθεί ως η παγκόσμια ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Το Εργαστήριο Ψυχολογίας και Εφαρμογών στην Εκπαίδευση του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του ΠΤΕΑ, σε συνεργασία με το Εργαστήρι Ζωής του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «Ορφέας» ΠΕ Λάρισας και το ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Θεσσαλίας οργάνωσε για τους εκπαιδευτικούς ένα διαδικτυακό βιωματικό εργαστήριο. 
   Με αφορμή το παραμύθι «Η τελεία» του Peter Reynolds, εκδ. Αίσωπος η αυτό-πεποίθηση, οι πεποιθήσεις μας για το τι μπορούμε να καταφέρουμε έγιναν αντικείμενα επεξεργασίας του διαδικτυακού βιωματικού εργαστηρίου μέσω Webex στις 02/04/21.
   Οι στόχοι του εργαστηρίου είναι η ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών για την  αναδόμηση των αρνητικών πεποιθήσεων των μαθητών/τριών τους σχετικά με το τι μπορούνε να καταφέρουνε και η καλλιέργεια θετικών πεποιθήσεων αυτό-αποτελεσματικότητας στους/ις μαθητές/τριες στο πλαίσιο της σχέσης εμπιστοσύνης. Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων χρησιμοποιείται η βιωματική μέθοδος και ιδιαίτερα η ζωγραφική και ο θεατρικός αυτοσχεδιασμός. 
   Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν ενεργητικά στα βιωματικά παιχνίδια διερευνώντας τις δικές τους πεποιθήσεις αυτό-αποτελεσματικότητας και ανακαλύπτουν τα εφόδιά τους μέσα από υποστηρικτικές σχέσεις προκειμένου να μεταφέρουν στη συνέχει την ενδυναμωμένη εμπειρία τους στους μαθητές και τις μαθήτριές τους.

Συντελεστές: 
•    Βάσια Μακρυδάκη, Ψυχολόγος-Εργαστήρι Ζωής του ΚΠ Ο.ΚΑ.ΝΑ, μεταπτυχιακή φοιτήτρια στο ΠΜΣ, Συμβουλευτική Ψυχολογία και Συμβουλευτική στην Ειδική Αγωγή, την Εκπαίδευση και την Υγεία του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
•    Χριστίνα Ρούση, Επίκουρη καθηγήτρια, ΠΤΕΑ ΠΘ.
•    Ευανθία Κοτρώτσιου, Νηπιαγωγός, συντονίστρια πρωτοβάθμιας ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Θεσσαλίας.
•    Ειρήνη Κουφάκη, Ψυχολόγος, PhD, Επιστημονική Υπεύθυνη ΚΠ Λάρισας-ΟΚΑΝΑ. 
•    Γεωργία Ζαβράκα, Ψυχολόγος, ΜSc, Ψυχοδυναμική Ψυχοθεραπεύτρια.