English Home
Νέα Πανεπιστημίου Θεσσαλίας


Συνέδριο Ιχθυοκαλλιέργειας 2018 με θέμα "Η Ελληνική Ιχθυοκαλλιέργεια ως μοχλός ανάπτυξης της Εθνικής Οικονομίας"

Το Συνέδριο Ιχθυοκαλλιέργειας 2018 με θέμα «Η Ελληνική Ιχθυοκαλλιέργεια ως μοχλός ανάπτυξης της Εθνικής Οικονομίας» πραγματοποιήθηκε στο Domotel kastri Hotel στις 22 & 23 Ιουνίου 2018, υπό την αιγίδα της Προεδρίας της Ελληνικής Δημοκρατίας. Ο κύριος σκοπός του Συνεδρίου ήταν να φέρει σε επαφή όλους τους εμπλεκόμενους με την Ιχθυοκαλλιέργεια φορείς, επιστήμονες και επαγγελματίες, τόσο από την Ελλάδα όσο και από την Ευρωπαϊκή Ένωση, και η έναρξη ενός γόνιμου διαλόγου σχετικά με τα θέματα που απασχολούν τον κλάδο στην Ελλάδα.
Στο συνέδριο απεύθυνε χαιρετισμό ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος και μεταξύ των βασικών ομιλητών ήταν ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Καθηγητής Γεώργιος Πετράκος. Ο Καθηγητής Πολεοδομίας – Χωροταξίας κ. Δημήτρης Οικονόμου, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ανέπτυξε την εισήγησή του με θέμα: «Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις Υδατοκαλλιέργειες: Άξονες μιας Μελλοντικής Αναθεώρησης». Ο Επ. Καθηγητής κ. Παναγιώτης Βερίλλης του Τμήματος Γεωπονίας, Ιχθυολογίας και Υδάτινου Περιβάλλοντος, της Σχολής Γεωπονικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ανέπτυξε την εισήγησή του με θέμα: «Ελληνική Ιχθυοκαλλιέργεια: Έρευνα και Ανάπτυξη για Ηγετική Θέση Παγκοσμίως».

Δελτίο Τύπου

Φωτογραφικό Υλικό:
Φωτογραφία 1, Φωτογραφία 2, Φωτογραφία 3, Φωτογραφία 4

 

Σαξοφωνικά Ηχοτοπία

Μία ιδιαίτερη συναυλία με τίτλο «Σαξοφωνικά Ηχοτοπία» πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 4 Ιουλίου 2018 και ώρα 20:30 στο αμφιθέατρο «Γ. ΚΟΡΔΑΤΟΥ» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στο Βόλο. Το Κουαρτέτο Σαξοφώνων Αθήνας, ένα από τα σημαντικότερα σύνολα μουσικής δωματίου, ερμήνευσε έργα των J. S. Bach, Dinos Constantinides, Nickitas Demos, W. A. Mozart, Αθανάσιου Ζέρβα, Δημήτρη Θέμελη και Θοδωρή Καραθόδωρου.

Πρωταρχικός σκοπός του Κουαρτέτου, όπως αντανακλάται και από τη διάρθρωση του προγράμματος, συνιστά η προώθηση και διάδοση της σύγχρονης έντεχνης ελληνικής δημιουργίας, και η ερμηνεία επιλεγμένων έργων από την παγκόσμια μουσική φιλολογία. Ο κύριος Αθανάσιος Ζέρβας, ιδρυτικό μέλος του Κουαρτέτου, στον χαιρετισμό και στην εισαγωγική του τοποθέτηση, ανέφερε τα εξής:

«Αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για το Κουαρτέτο Σαξοφώνων Αθήνας να βρίσκεται σήμερα κοντά σας προκειμένου να μοιραστεί μαζί σας ένα ενδιαφέρον, κατά την εκτίμηση μας, μουσικό πρόγραμμα. Η υφολογική διαφοροποίηση που αντανακλάται στη διάρθρωσή του προγράμματος, με έργα ακαδημαϊκού χαρακτήρα αλλά και με έργα που χαρακτηρίζονται από κάποια επικοινωνιακή αμεσότητα δημιουργεί ενδιαφέροντες συσχετισμούς. Ταυτόχρονα, αισθανόμαστε ιδιαίτερη χαρά και συγκίνηση που βρισκόμαστε σε αυτό τον τόπο που έχει προσφέρει τόσα πολλά, με πρωτεργάτη το Πανεπιστήμιο, στον ελληνικό πολιτισμό, τις τέχνες και τις επιστήμες. Με αφορμή τα 30 χρόνια από την ίδρυση του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, οι συνεργάτες μου και εγώ προσωπικά ευχόμαστε το πνευματικό αυτό ίδρυμα να συνεχίσει να πρωτοπορεί και να συμβάλλει σε μια παλλόμενη έρευνα με πρωταρχικό σκοπό τη διάχυση χρήσιμων ερευνητικών αποτελεσμάτων στην κοινωνία».

Στη συναυλία παρευρέθηκαν καθηγητές από την πανεπιστημιακή κοινότητα του ιδρύματος, φοιτητές, σπουδαστές μουσικής, και πλήθος κόσμου από το φιλόμουσο κοινό του Βόλου.

Η μουσική αυτή εκδήλωση εντάσσονταν στο πλαίσιο του εορτασμού των 30 χρόνων λειτουργίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Δελτίο Τύπου

Φωτογραφικό Υλικό:
Φωτογραφία 1, Φωτογραφία 2, Φωτογραφία 3, Φωτογραφία 4

 

Η Καθηγήτρια του Π.Τ.Δ.Ε. Σταυρούλα Καλδή ως Εισηγήτρια στο Διεθνές Συνέδριο IV INTERNATIONAL FORUM ON TEACHER EDUCATION στο Πανεπιστήμιο του Καζάν της Ρωσίας

Στις 22-24 Μαίου 2018, η κ. Καλδή Σταυρούλα, Καθηγήτρια στο ΠΤΔΕ του ΠΘ συμμετείχε ως προσκεκλημένη ομιλήτρια στο διεθνές συνέδριο IV INTERNATIONAL FORUM ON TEACHER EDUCATION με θέμα: “PROFESSIONALISM OF THE TEACHER AS A CONDITION OF THE QUALITY OF EDUCATION” που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο του Καζάν της Ρωσίας, στην περιοχή του Ταταρστάν της Ρωσίας. [KAZAN (VOLGA REGION) FEDERAL UNIVERSITY, INSTITUTE OF PSYCHOLOGY AND EDUCATION]. Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εκπαίδευσης και Επιστήμης της Ομοσπονδίας της Ρωσίας και της Ρωσικής Ακαδημίας για την Εκπαίδευση σε συνεργασία με τον διεθνή οργανισμό ISATT (International Study Association on Teachers and Teaching). Η κ. Καλδή έλαβε επίσημη πρόσκληση να παρουσιάσει σε κεντρική ομιλία θέματα που άπτονται των επιστημονικών της ενδιαφερόντων κατόπιν ανοιχτής επιστημονικής συνεργασίας με την κυρία Roza Valleva, καθηγήτρια στο INSTITUTE OF PSYCHOLOGY AND EDUCATION του Πανεπιστημίου του Καζάν. Το θέμα της κεντρικής της ομιλίας αφορούσε την σχολική πρακτική άσκηση των υποψήφιων εκπαιδευτικών και ο τίτλος της ήταν «Student teachers’ journey to teaching: self-efficacy beliefs, motivation and sources of support during school practicum». Στο συνέδριο παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν θέματα επαγγελματικής ανάπτυξης του εκπαιδευτικού ως προϋποθέσεις παροχής ποιότητας στην εκπαίδευση, τόσο από διακεκριμένους όσο και από νέους επιστήμονες στο χώρο της παιδαγωγικής και της εκπαίδευσης. Η επιτυχία του συνεδρίου ήταν μεγάλη, η οργάνωση και η επισημότητα που έλαβε η διοργάνωση αυτού του συνεδρίου ήταν εξαιρετικές και ενισχύθηκε με την παρουσία και ομιλία του του Πρύτανη του Πανεπιστημίου του Καζάν όσο και από την αντίστοιχη φυσική παρουσία και ομιλία της Αναπληρωτή Υπουργού Εκπαίδευσης και Επιστήμης της Ομοσπονδίας της Ρωσίας καθώς και του πρύτανη του Παιδαγωγικού πανεπιστημίου της Μόσχας. Οι διοργανωτές του συνεδρίου, Ρώσοι επιστήμονες και συνάδελφοι διακρίθηκαν για την άψογη φιλοξενία τους σε όλους τους σύνεδρους και ιδιαίτερα στους προσκεκλημένους ομιλητές όπου ταυτόχρονα με την τήρηση του επιστημονικού προγράμματος του συνεδρίου παρείχαν και ένα ενδιαφέρον πρόγραμμα πολιτιστικής γνωριμίας της Ρωσικής αλλά και Ταταρικής κουλτούρας δηλώνοντας την ειρηνική συνύπαρξη πολλών και διαφορετικών εθνικοτήτων και θρησκειών. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Ρώσοι πανεπιστημιακοί συνάδελφοι στο Πανεπιστήμιο του Καζάν κατόπιν συνεννόησης με την κ. Καλδή οργάνωσαν  επίσκεψη σε ένα δημόσιο σχολείο του Καζάν (122ο Σχολείο Καζάν όπου φοιτούν περίπου 1500 μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) στο οποίο η κ. Καλδή διαπίστωσε με έκπληξη πως οι μαθητές του σχολείου είχαν επιλέξει να αφιερώσουν έναν χώρο του σχολείου στην Ελλάδα εδώ και αρκετό καιρό.
Το συνέδριο αποτέλεσε μια ευκαιρία γνωριμίας και επιστημονικής συνεργασίας με διακεκριμένους επιστήμονες της Παιδαγωγικής στον διεθνή χώρο και δόθηκε η δυνατότητα να διερευνηθούν πιθανές πολυμερείς επιστημονικές συνεργασίες με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Ιστοσελίδα Συνεδρίου
Προσκεκλημένοι Ομιλητές
Δελτίο Τύπου
Letter of Acceptance
Φωτογραφία 1
Φωτογραφία 2

 

Ο Πρύτανης του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας κ. Γεώργιος Πετράκος στο 1ο Συνέδριο Επιστημονικών και Τεχνικών Επιτροπών για την Αναγέννηση του Ορους Τροοδος της Κύπρου

Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Γεώργιος Πετράκος, μαζί με μελετητές του Εργαστηρίου Αγροτικού Χώρου της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Θεσσαλίας, μετέβησαν στην Κύπρο στις 17-6-2018, για να μετάσχουν στο 1ο Συνέδριο Επιστημονικών και Τεχνικών Επιτροπών για την Αναγέννηση του όρους Τρόοδος της Μεγαλονήσου της Κύπρου.
Ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Νίκος Αναστασιάδης και ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Γεώργιος Πετράκος απηύθυναν χαιρετισμούς στην έναρξη του 1ο Συνεδρίου Επιστημονικών και Τεχνικών Επιτροπών για την Αναγέννηση του όρους Τρόοδος της Μεγαλονήσου της Κύπρου στις 18-6-2018.
Στο χαιρετισμό του ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, μεταξύ άλλων, τόνισε τα ακόλουθα:

«Θέλω να καλωσορίσω και να ευχαριστήσω τον Πρύτανη, τους φίλους καθηγητές του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και των άλλων Πανεπιστημίων. Είναι ίσως η μεγαλύτερη ομάδα που μελετά σε συνεργασία με στελέχη της Δημόσιας Υπηρεσίας ώστε να δημιουργηθεί μια καθοριστική και συγκροτημένη στρατηγική ανάπτυξης».

Σύμφωνα με τους μελετητές, το Τρόοδος μπορεί να εξελιχθεί σε ένα παράδειγμα βιώσιμης διαχείρισης και ανάπτυξης ορεινών περιοχών στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Σημειώνεται ότι από το Σχέδιο επηρεάζονται συνολικά 114 κοινότητες.

Μέσα από τη μελέτη διατυπώθηκαν  προτάσεις για τις αναγκαίες προσαρμογές που απαιτούνται  ειδικά στην ορεινή περιοχή του Τροόδους, ώστε να υπάρξει μια αποτελεσματική οικιστική, πολεοδομική και χωροταξική πολιτική.

Όπως ανέφερε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης, έχει διοριστεί διυπουργική και καθοδηγητική επιτροπή με αρμοδιότητα τον συντονισμό και την εφαρμογή της ολοκληρωμένης πολιτικής ανάπτυξης για την ορεινή Κύπρο.

Η απόφαση που λήφθηκε είναι η δημιουργία Επιτροπών με σκοπό τη μελέτη διαφόρων θεμάτων και την κατάληξη σε συμπεράσματα τα οποία θα μελετήσουν οι μελετητές του Εργαστηρίου Αγροτικού Χώρου της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Θεσσαλίας.
Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας συναντήθηκε με τον Υπουργό Εσωτερικών της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Κωνσταντίνο Πετρίδη στις 20-6-2018. Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας θα υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας τις προσεχείς ημέρες με το Υπουργείο Εσωτερικών της Κύπρου για την υποστήριξη της Κυπριακής Κυβέρνησης σε μια σειρά από αναπτυξιακές δράσεις και μελέτες. Το μνημόνιο αυτό αφορά κατά βάση το Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Θα ακολουθήσει όμως μια σειρά προγραμματικών συμβάσεων. Ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Νίκος Αναστασιάδης δέχθηκε σε συνάντηση τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Γεώργιο Πετράκο στις 21-6-2018. Στο πλαίσιο της επίσκεψης στην Κύπρο ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας πραγματοποίησε συνάντηση με τρεις Πρυτάνεις Κυπριακών Πανεπιστημίων με τα οποία πρόκειται να υπογράψει μνημόνια στο άμεσο μέλλον. Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας αναχώρησε από την Κύπρο για την Αθήνα στις 21-6-2018.

Δελτίο Τύπου

 

Συνεργασία του ΤΗΜΜΥ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με Πανεπιστήμια της Ευρώπης και Ασίας στο Σχεδιασμό Προβληματοκεντρικής Μάθησης

Από το ερευνητικό έργο ALIEN που χρηματοδοτείται
Σύμφωνα με την Ατζέντα για τον Εκσυγχρονισμό της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Modernization Agenda for Higher Education) ο τομέας αντιμετωπίζει προκλήσεις που συμπεριλαμβάνουν την αποτελεσματική ανάπτυξη δεξιοτήτων και γνώσης των φοιτητών έτσι ώστε να αυτοί να μπορέσουν να δράσουν ως αποτελεσματικοί επαγγελματίες με θετική επίδραση στο κοινωνικό τους περιβάλλον, την οικονομική κρίση, τη νεανική ανεργία, την ανάγκη ενσωμάτωσης νέων μεθοδολογιών στη μάθηση, την ανάγκη προσαρμογής της μάθησης στη ραγραία εξέλιξη της τεχνολογίας και των διαδικασιών της βιομηχανίας, και άλλες.
Οι παραδοσιακές μεθοδολογίες μάθησης που βασίζονται στην παθητική μετάδοση πληροφορίας δεν επιτυγχάνουν να αναπτύξουν αποτελεσματικά τις ευρείες δεξιότητες που απαιτούνται σήμερα στη βιομηχανία. Αναδυόμενες μεθοδολογίες μάθησης, όπως εκμάθηση μέσω εργασιών και επίλυσης προβλημάτων (Project and Problem-Based Learning – PBL), προσφέρουν σημαντικά οφέλη συμβάλλοντας στην ανάπτυξη υψηλών δεξιοτήτων όπως η ανάλυση, η σύνθεση, και η αξιολόγηση. Η προβληματοκεντρική μάθηση είναι ενεργή μεθοδολογία με επίκεντρο τον μαθητή. Στα πλαίσια της οι φοιτητές αναπτύσσουν γνώσεις και δεξιότητες ακολουθώντας μια διαδικασία σύνθεσης λύσεων σε προβλήματα που συνήθως είναι βασισμένα σε πραγματικές καταστάσεις. Η μέθοδος προσφέρει σημαντικά ωφέλη που συμπεριλαμβάνουν την ανάπτυξη κριτικής σκέψης, δημιουργικότητας, ικανότητας συνεργασίας, επικοινωνιακών δεξιοτήτων, εγγενών κινήτρων για συμμετοχή στη μάθηση, και επιχειρηματικής σκέψης.

Το ερευνητικό έργο ALIEN (http://projectalien.eu) στοχεύει να σχεδιάσει, να εφαρμόσει, και να επικυρώσει μια ενεργή μεθοδολογία μάθησης βασισμένης σε επίλυση προβλημάτων της πραγματικότητας που σχετίζονται με την επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική, και τα μαθηματικά (STEM ). Η μεθοδολογία θα υποστηρίζεται από ένα εικονικό περιβάλλον μάθησης που θα περιλαμβάνει ένα σύνολο ψηφιακών εργαλείων και θα επιτρέπει στους φοιτητές να πειραματιστούν, να συνεργαστούν, και να επικοινωνήσουν σε μια εκτεταμένη και πολυεθνική μαθησιακή κοινότητα που θα περιλαμβάνει και άλλους ενδιαφερόμενους όπως καθηγητές και ερευνητές.
Το έργο συντονίζεται από το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Επιστημονικά υπεύθυνος του έργου είναι ο κ. Ηλίας Χούστης ενώ οργανωτικά υπεύθυνη είναι η κ. Χαρίκλεια Τσαλαπάτα. Στην υλοποίηση του συμμετέχουν 17 πανεπιστήμια από την Ελλάδα, την Πορτογαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Εσθονία, τη Βουλγαρία, το Βιετνάμ, το Νεπάλ, την Καμπότζη, τη Μαλαισία, και το Πακιστάν. Το ερευνητικό σχέδιο θα μεταφέρει τεχνογνωσία από πανεπιστήμια της Ευρώπης σε πανεπιστήμια της Ασίας σχετικά με το σχεδιασμό, την εγκατάσταση, και την πλήρη υποστήριξη εργαστηρίων προβληματοκεντρικής μάθησης τα οποία θα αποτελούνται από εξοπλισμό, το ψηφιακό μαθησιακό περιβάλλον που θα αναπτυχθεί στα πλαίσια του έργου, και υποστήριξη σε τεχνικό επίπεδο καθώς και σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού.
Ο αναμενόμενος αντίκτυπος του ALIEN είναι τη θεσμική στρατηγική υιοθέτηση της ενεργούς μάθησης ως κύριας παιδαγωγικής προσέγγισης στην εκπαίδευση. Το ερευνητικό έργο ALIEN χρηματοδοτείται από τη δράση Capacity Building in Higher Education (CBHE) του προγράμματος ERASMUS+ που έχει σαν στόχο την ενίσχυση της συνεργασίας ανάμεσα σε πανεπιστήμια της Ευρώπης και αναπτυσσόμενων χωρών. Στις 20-22 Ιουνίου 9:00 -17:00 πραγματοποιείται στον Πολυχώρο Τσαλαπάτα η πρώτη συνάντηση κοινοπραξίας του σχεδίου με συμμετοχή 40 εκπροσώπων των πανεπιστημίων που συμμετέχουν στο ερευνητικό σχέδιο. Τη συνάντηση θα χαιρετήσουν ο Πρόεδρος του ΤΗΜΜΥ κ. Λευτέρης Τσουκαλάς και η Αν. Πρύτανη  Δημοσίων και Διεθνών Σχέσεων Καθηγήτρια κ. Ιωάννα Λαλιώτου. Προσκεκλημένη ομιλήτρια στη συνάντηση είναι η καθηγήτρια του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης κ. Δήμητρα Ευαγγέλου.

Δελτίο Τύπου

 

Αναγόρευση του κ. Χρίστου Αλεξίου

Την Πέμπτη 14 Ιουνίου 2018 πραγματοποιήθηκε η αναγόρευση του κ. Χρίστου Αλεξίου σε Επίτιμο Διδάκτορα του Τμήματος Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Με την αναγόρευσή του αναγνωρίστηκε η εξαιρετική διδακτική προσφορά του, η ενεργός και πολύτροπη συμβολή του στη θεμελίωση και ανάπτυξη των νεοελληνικών σπουδών στο εξωτερικό, η πλούσια συμβολή του στα νεοελληνικά γράμματα και η διακεκριμένη του συμβολή στην ανάδειξη και καθιέρωση του γνωστικού αντικειμένου της ειδικής αγωγής ως αυτοτελούς επιστημονικού αντικειμένου.
Ο Χρίστος Αλεξίου γεννήθηκε στο Σκλήθρο της Aγιάς και εργάστηκε στην Αγγλία και την Ελλάδα. Από το 1988 έως το 1994, δίδαξε στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας νεοελληνική λογοτεχνία και οργάνωσε τη Βιβλιοθήκη του. Ως ειδικός γραμματέας ειδικής αγωγής του Υπουργείου Παιδείας εισηγήθηκε και συνέβαλε καθοριστικά στη δημιουργία του πρώτου και μοναδικού έως σήμερα Πανεπιστημιακού Τμήματος Ειδικής Αγωγής.

Δελτίο Τύπου

Βίντεο

Φωτογραφικό Υλικό:
Φωτογραφία 1, Φωτογραφία 2, Φωτογραφία 3, Φωτογραφία 4, Φωτογραφία 5

 

2η Ακαδημαϊκή & Σχολική Χρονιά: Φιλοξενία του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας από το 30ο Δημοτικό Σχολείο του Δήμου Βόλου

Για 2η ακαδημαϊκή & σχολική χρονιά το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας φιλοξενείται από το 30ο Δημοτικό σχολείο του Δήμου Βόλου στο πλαίσιο του μαθήματος  "Περιβάλλοντα Μάθησης" του ΤΑΜ και του ΠΤΠΕ. Περίπου 20 φοιτητές/ριες του Τμήματός Αρχιτεκτόνων Μηχανικών και άλλοι τόσοι μαθητές από το προαναφερθέν σχολείο, συνεργάστηκαν προκειμένου να δημιουργηθούν μακέτες με θέμα "Η βιβλιοθήκη του σχολείου μας". Την Πέμπτη 14/6/18 πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση των μακετών από φοιτητές/ριες & μαθητές. Ήταν μια από τις "καλύτερες παρουσιάσεις, με λιγότερο άγχος", όπως δήλωσαν οι φοιτητές/ριες και "αν είναι να γίνονται τόσο ωραία πράγματα τότε να καθυστερήσω να πάω στο γυμνάσιο και να καθίσω λίγο ακόμα στο δημοτικό" δήλωσε αντίστοιχα μαθήτρια της έκτης δημοτικού. Υπήρξε ένα πολύ θετικό κλίμα συνεργασίας, με ερωτήσεις, τοποθετήσεις, και παρεμβάσεις φοιτητών/ριών και μαθητών και όλα αυτά με παιγνιώδη χαρακτήρα.
Ευχαριστούμε πολύ τους φοιτητές/ριες και μαθητές/ριες που μας χάρισαν αυτήν την εμπειρία, και ιδιαίτερα ευχαριστούμε τον Διευθυντή του 30ου ΔΣ κ. Πασχάλη Δήμου που χωρίς τη φιλοξενία του και τη βοήθειά του δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί αυτό το εγχείρημα.

Δελτίο Τύπου

Φωτογραφικό Υλικό:
Φωτογραφία 1, Φωτογραφία 2, Φωτογραφία 3, Φωτογραφία 4, Φωτογραφία 5, Φωτογραφία 6

 

Ερευνητικό Έργο ADLES: Σχεδιασμός και Υλοποίηση Αναδυόμενων Μεθοδολογιών Μάθησης των Μαθητών μέσω Εμπειρίας  Εργασιών και Επίλυσης Προβλημάτων

Οι παραδοσιακές μεθοδολογίες μάθησης, που βασίζονται στην παθητική μετάδοση πληροφορίας δεν αναπτύσσουν σημαντικές εγκάρσιες δεξιότητες όπως κριτική, πλευρική, και δημιουργική σκέψη, ικανότητα επικοινωνίας, και ικανότητα συνεργασίας σε μικρές και μεγάλες ομάδες. Επιπλέον, οι παραδοσιακές μεθοδολογίες μάθησης όταν δε συνδυάζονται με ψηφιακή τεχνολογία δεν επιτυγχάνουν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των σημερινών ψηφιακά εγγράμματων μαθητών, να καλύψουν τις αναδυόμενες ανάγκες αυτών, και να εκμεταλλευτούν τα οφέλη της τεχνολογίας για να συνδέσουν τη μαθησιακή διαδικασία με στόχους μάθησης μέσω εμπλουτισμού των μαθησιακών δραστηριοτήτων, αυξημένης ευελιξίας, και άμεσης ανατροφοδότησης.
Το ερευνητικό έργο ADLES που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και στο οποίο συμμετέχει το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΤΗΜΜΥ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στοχεύει στη συνεργασία με δασκάλους στη δευτεροβάθμια γενική και επαγγελματική εκπαίδευση με στόχο το σχεδιασμό και την υλοποίηση αναδυόμενων μεθοδολογιών μάθησης συμβάλλουν στην ενεργή συμμετοχή των μαθητών μέσω εμπειρίας (experiential learning), εργασιών (project based learning), και επίλυσης προβλημάτων (problem based learning). Οι μεθοδολογίες αυτές συμβάλλουν όχι μόνο στην ανάπτυξη γνώσης αλλά και στην αποτελεσματική εφαρμογή της στην πραγματική ζωή. Το ερευνητικό σχέδιο ADLES αναπτύσσει μια ψηφιακή πλατφόρμα που προσφέρει μια σειρά από εργαλεία που συμπεριλαμβάνουν ψηφιακά μαθησιακά παιχνίδια, προσομοιώσεις, και δυνατότητες επικοινωνίας με σκοπό την υποστήριξη της ενεργούς μάθησης. Η πλατφόρμα ADLES προσφέρει τη δυνατότητα στους μαθητές να διερευνήσουν ένα πρόβλημα, να αναζητήσουν πληροφορία, να συνθέσουν πιθανές λύσεις, να συνεργαστούν, να επικοινωνήσουν, και να αναπτύξουν εγκάρσιες δεξιότητες με ζήτηση στη βιομηχανία και την αγορά εργασίας στα πλαίσια μιας διευρυμένης διεθνούς κοινότητας. Μια πρώτη έκδοση της πλατφόρμας αναμένεται να είναι έτοιμη προς πιλοτική χρήση στο τέλος του 2018.
Στο ερευνητικό έργο συμμετέχουν, εκτός από το ΤΗΜΜΥ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας οργανισμοί από την Πορτογαλία, τη Δανία, την Ιταλία, και την Τουρκία. Επιστημονικά υπεύθυνος για το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας είναι ο Ομότιμος Καθηγητής κ. Ηλίας Χούστης ενώ οργανωτικά υπεύθυνη είναι η κ. Χαρίκλεια Τσαλαπάτα. Η ομάδα εργασίας συνεργάζεται στο ερευνητικό έργο με τον Υπεύθυνο Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Μαγνησίας κ. Αντώνη Πλαγερά. Περισσότερες πληροφορίες για το έργο, που υλοποιείται από το 2017 μέχρι το 2019, είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα http://adles.eu/.

Δελτίο Τύπου

 

Καθαρισμός της Ακτής του Αναύρου

Το Τμήμα Γεωπονίας Ιχθυολογίας και Υδάτινου Περιβάλλοντος, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων εορτασμού των τριάντα χρόνων λειτουργίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, πραγματοποίησε, από κοινού, με τις Ακαδημίες Καλοθοσφαίρισης της Νίκης Βόλου καθαρισμό της ακτής του Αναύρου, το Σάββατο 2 Ιουνίου 2018.
Σκοπός της εκδήλωσης αυτής ήταν η καλλιέργεια της περιβαλλοντικής ευαισθησίας για το παράκτιο θαλάσσιο περιβάλλον αλλά και η διενέργεια δράσεων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας που συνδέονται με την τοπική κοινωνία.

Δελτίο Τύπου

Φωτογραφία

 


Σελίδα 2 από 37