English Home
Νέα Πανεπιστημίου Θεσσαλίας


Ερευνητικό Έργο ADLES: Σχεδιασμός και Υλοποίηση Αναδυόμενων Μεθοδολογιών Μάθησης των Μαθητών μέσω Εμπειρίας  Εργασιών και Επίλυσης Προβλημάτων

Οι παραδοσιακές μεθοδολογίες μάθησης, που βασίζονται στην παθητική μετάδοση πληροφορίας δεν αναπτύσσουν σημαντικές εγκάρσιες δεξιότητες όπως κριτική, πλευρική, και δημιουργική σκέψη, ικανότητα επικοινωνίας, και ικανότητα συνεργασίας σε μικρές και μεγάλες ομάδες. Επιπλέον, οι παραδοσιακές μεθοδολογίες μάθησης όταν δε συνδυάζονται με ψηφιακή τεχνολογία δεν επιτυγχάνουν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των σημερινών ψηφιακά εγγράμματων μαθητών, να καλύψουν τις αναδυόμενες ανάγκες αυτών, και να εκμεταλλευτούν τα οφέλη της τεχνολογίας για να συνδέσουν τη μαθησιακή διαδικασία με στόχους μάθησης μέσω εμπλουτισμού των μαθησιακών δραστηριοτήτων, αυξημένης ευελιξίας, και άμεσης ανατροφοδότησης.
Το ερευνητικό έργο ADLES που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και στο οποίο συμμετέχει το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΤΗΜΜΥ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στοχεύει στη συνεργασία με δασκάλους στη δευτεροβάθμια γενική και επαγγελματική εκπαίδευση με στόχο το σχεδιασμό και την υλοποίηση αναδυόμενων μεθοδολογιών μάθησης συμβάλλουν στην ενεργή συμμετοχή των μαθητών μέσω εμπειρίας (experiential learning), εργασιών (project based learning), και επίλυσης προβλημάτων (problem based learning). Οι μεθοδολογίες αυτές συμβάλλουν όχι μόνο στην ανάπτυξη γνώσης αλλά και στην αποτελεσματική εφαρμογή της στην πραγματική ζωή. Το ερευνητικό σχέδιο ADLES αναπτύσσει μια ψηφιακή πλατφόρμα που προσφέρει μια σειρά από εργαλεία που συμπεριλαμβάνουν ψηφιακά μαθησιακά παιχνίδια, προσομοιώσεις, και δυνατότητες επικοινωνίας με σκοπό την υποστήριξη της ενεργούς μάθησης. Η πλατφόρμα ADLES προσφέρει τη δυνατότητα στους μαθητές να διερευνήσουν ένα πρόβλημα, να αναζητήσουν πληροφορία, να συνθέσουν πιθανές λύσεις, να συνεργαστούν, να επικοινωνήσουν, και να αναπτύξουν εγκάρσιες δεξιότητες με ζήτηση στη βιομηχανία και την αγορά εργασίας στα πλαίσια μιας διευρυμένης διεθνούς κοινότητας. Μια πρώτη έκδοση της πλατφόρμας αναμένεται να είναι έτοιμη προς πιλοτική χρήση στο τέλος του 2018.
Στο ερευνητικό έργο συμμετέχουν, εκτός από το ΤΗΜΜΥ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας οργανισμοί από την Πορτογαλία, τη Δανία, την Ιταλία, και την Τουρκία. Επιστημονικά υπεύθυνος για το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας είναι ο Ομότιμος Καθηγητής κ. Ηλίας Χούστης ενώ οργανωτικά υπεύθυνη είναι η κ. Χαρίκλεια Τσαλαπάτα. Η ομάδα εργασίας συνεργάζεται στο ερευνητικό έργο με τον Υπεύθυνο Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Μαγνησίας κ. Αντώνη Πλαγερά. Περισσότερες πληροφορίες για το έργο, που υλοποιείται από το 2017 μέχρι το 2019, είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα http://adles.eu/.

Δελτίο Τύπου

 

Καθαρισμός της Ακτής του Αναύρου

Το Τμήμα Γεωπονίας Ιχθυολογίας και Υδάτινου Περιβάλλοντος, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων εορτασμού των τριάντα χρόνων λειτουργίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, πραγματοποίησε, από κοινού, με τις Ακαδημίες Καλοθοσφαίρισης της Νίκης Βόλου καθαρισμό της ακτής του Αναύρου, το Σάββατο 2 Ιουνίου 2018.
Σκοπός της εκδήλωσης αυτής ήταν η καλλιέργεια της περιβαλλοντικής ευαισθησίας για το παράκτιο θαλάσσιο περιβάλλον αλλά και η διενέργεια δράσεων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας που συνδέονται με την τοπική κοινωνία.

Δελτίο Τύπου

Φωτογραφία

 

Ένας Βόλος Όλο Χρώμα

Για ένατη συνεχή χρονιά πραγματοποιήθηκε και φέτος, την Κυριακή 3 Ιουνίου 2018, στο πάρκο Αργοναυτών στην παραλία του Βόλου, το δημιουργικό εργαστήριο με τίτλο: «Ένας Βόλος Όλος Χρώμα».
Το εργαστήριο εντάσσεται στο μάθημα «Σχεδιασμός, οργάνωση και αξιολόγηση διαπολιτισμικών δράσεων» του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας και στο πλαίσιο εκδηλώσεων εορτασμού των 30 χρόνων λειτουργίας του ιδρύματος. Σκοπός του εργαστηρίου είναι η ευαισθητοποίηση των παιδιών απέναντι στη διαφορετικότητα μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες όπως ζωγραφική, κολλάζ, κατασκευές, παιχνίδια κ.ά.
Στο φετινό εργαστήριο συμμετείχαν τα παιδιά της ομάδας δημιουργικής απασχόλησης του Κέντρου Στήριξης Ρομά Αλιβερίου Βόλου με την παρουσίαση της παράστασης κουκλοθεάτρου: ‘Ο κόκορας και η λίρα’: ένα παραδοσιακό παραμύθι των Ρομά.

Δελτίο Τύπου

Φωτογραφικό Υλικό:
Φωτό 1, Φωτό 2, Φωτό 3, Φωτό 4

 

Συνεργασία του Τμήματος Γεωπονίας Ιχθυολογίας & Υδάτινου Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τον Πανελλήνιο Συνεταιρισμό Σαλιγκαροτρόφων

Στο πλαίσιο της συνεργασίας του Τμήματος Γεωπονίας Ιχθυολογίας & Υδάτινου Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τον Πανελλήνιο Συνεταιρισμό Σαλιγκαροτρόφων πραγματοποιήθηκε ενημερωτική συνάντηση στη Σχολή Γεωπονικών Επιστημών στις 31/5/2018 . Η ενημέρωση έγινε στο πλαίσιο των διαλέξεων του μαθήματος «Σαλιγκαροτροφία» του 10ου εξαμήνου. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης αναλύθηκαν από τα στελέχη του Πανελληνίου Συνεταιρισμού Σαλιγκαροτρόφων οι προοπτικές και τα προβλήματα του κλάδου.

Για περισσότερες πληροφορίες
Μαριάνθη Χατζηιωάννου
Επίκουρη καθηγήτρια mxatzi@uth.gr  Τηλ.: 24210 – 93269

Δελτίο Τύπου

 

Γνωριμία του Τμήματος Ιχθυολογίας και Υδάτινου Περιβάλλοντος με την Κοινωνία του Βόλου

Το Τμήμα Γεωπονίας Ιχθυολογίας και Υδάτινου Περιβάλλοντος της Σχολής Γεωπονικών Επιστημών, στο πλαίσιο του εορτασμού των 30 χρόνων λειτουργίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, πραγματοποίησε ενημέρωση για το κοινό του Βόλου, την Πέμπτη 31 Μαΐου, στον περιβάλλοντα χώρο του Παραλιακού Συγκροτήματος Παπαστράτου.
Οι πολίτες του Βόλου ήρθαν σε επαφή με τα επιστημονικά αντικείμενα  που διακονεί το Τμήμα Γεωπονίας Ιχθυολογίας & Υδάτινου Περιβάλλοντος και ενημερώθηκαν για το θαλάσσιο περιβάλλον.
Στα αυτοσχέδια εξωτερικά εργαστήρια δόθηκε η ευκαιρία, ιδιαίτερα σε παιδιά, να πειραματιστούν και να παρατηρήσουν θαλάσσιους οργανισμούς αλλά και να γνωρίσουν σύγχρονες εφαρμογές εναλλακτικών μορφών εκτροφής.

Δελτίο Τύπου

 

Μνημόνιο Συνεργασίας Μεταξύ του Δήμου Αλμυρού και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Την 25η Μαΐου 2018, ημέρα Παρασκευή υπογράφηκε το μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Αλμυρού και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για τη δημιουργία Βοτανικού Κήπου στην ορεινή περιοχή της Όθρυος.

Το μνημόνιο υπέγραψε εκ μέρους του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου, κ. Γεώργιος Πετράκος και εκ μέρους του Δήμου Αλμυρού, ο Δήμαρχος, κ. Δημήτρης Εσερίδης.

O κύριος σκοπός της δημιουργίας και λειτουργίας του βοτανικού κήπου είναι η διάσωση σπάνιων και υπό εξαφάνιση ειδών της τοπικής χλωρίδας της Όθρυος που κινδυνεύουν και για τα οποία θα πρέπει να δημιουργηθούν συλλογές και τράπεζα γενετικού υλικού.

Παράλληλοι σκοποί της δημιουργίας του είναι:
- η ενίσχυση της γεωργικής επιχειρηματικότητας στην περιοχή του Δήμου (ιδιαίτερα στον τομέα της ανθοκομίας και των αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών),
- η δημιουργία ενός συμπληρωματικού πόλου ενδιαφέροντος μαζί με το δημοτικό δάσος «Κουρί», αυξάνοντας την επισκεψιμότητα με εξειδικευμένο επιστημονικό, μαθητικό και συνεδριακό τουρισμό,
- η συνεισφορά στην απασχόληση σε τοπικό επίπεδο και
- η αξιοποίησή του ως εργαλείο προβολής του Δήμου Αλμυρού, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και της περιοχής γενικότερα.
Για τη δημιουργία του βοτανικού κήπου, παραχωρήθηκε από το Δήμο Αλμυρού, κατόπιν ομόφωνης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Αλμυρού, δωρεάν, κατά χρήση, δημοτική έκταση 60 στρεμμάτων, στη θέση «Τσαϊράκι» της Τ.Κ. Κοκκωτών, για 50 έτη.

Ο Δήμος Αλμυρού, αναλαμβάνει την υποχρέωση να διαθέσει τις βασικές υποδομές, όπως παροχή νερού, δίκτυο ηλεκτροδότησης, σταθερής τηλεφωνίας και οδοποιία.

Το Εργαστήριο Ανθοκομίας και Αρχιτεκτονικής Τοπίου του Τμήματος Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, αναλαμβάνει την υποχρέωση να συντάξει μια ολοκληρωμένη μελέτη για τη διαμόρφωσης του χώρου, την εγκατάσταση και τη διαχείριση του φυτικού υλικού, ενώ θα παρέχει πλήρη επιστημονική υποστήριξη η οποία είναι απαραίτητη για τη λειτουργία του Βοτανικού Κήπου.

Το κόστος για τις εργασίες διαμόρφωσης, συντήρησης και λειτουργίας του Βοτανικού Κήπου θα καλυφθεί από χορηγίες, εθνικά και διεθνή προγράμματα χρηματοδότησης καθώς και από δράσεις αυτοχρηματοδότησης.

Όπως τονίστηκε και από τους δύο εκπροσώπους, η δημιουργία του Βοτανικού Κήπου στην περιοχή του Δήμου Αλμυρού, θα βοηθήσει στην οικονομική ανάπτυξη του τόπου, στην ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού, στην εκπαίδευση, στην έρευνα, στη διατήρηση της φυσικής κληρονομιάς ενώ θα δώσει νέα πνοή στην ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ των δύο φορέων που έχουν κοινό όραμα το σεβασμό στον άνθρωπο και τη φύση.

Δελτίο Τύπου

 

Central Hackathon: Τριήμερος Διαγωνισμός Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας που Πραγματοποιήθηκε στην Πόλη της Λαμίας

Στις 11-13 Μαϊου 2018, ο κος Ιωάννης Καρακικές, μέλος του Εργαστηρίου Κυκλοφορίας, Μεταφορών και Διαχείρισης Εφοδιαστικής Αλυσίδας (TTLog) και υποψήφιος διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, και ο κος Νικόλαος Ροζής φοιτητής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας συμμετείχαν στο Central Hackathon, μια πρωτοβουλία της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας στην κατεύθυνση επίτευξης βιώσιμης ανάπτυξης. Ο τριήμερος διαγωνισμός επιχειρηματικότητας και καινοτομίας που πραγματοποιήθηκε στην πόλη της Λαμίας είχε ως στόχο την ανάπτυξη πιλοτικών εφαρμογών και υπηρεσιών (apps & web solutions) στις θεματικές περιοχές:
- e-GOV
- Έξυπνες πόλεις
- Τουρισμός
- Περιβάλλον
- Αγροδιατροφή.
Μετά από ένα δημιουργικό τριήμερο με workshops στο βιοκλιματικό κτίριο της ΔΕΥΑ Λαμίας και με την βοήθεια των μεντόρων, η ομάδα CenSensus κατάφερε να αποσπάσει την τρίτη θέση και το χρηματικό έπαθλο των 1000 ευρώ παρουσιάζοντας την ιδέα της για μία καινοτόμα πλατφόρμα δομημένης διαβούλευσης.


Περισσότερες πληροφορίες

 

Νέα διάκριση για την ομάδα Εκπαιδευτικής ρομποτικής TALOS του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο διαγωνισμό «Φτιάξε το Δικό σου Σεισμογράφο».

«Παιδιά σεισμολόγοι»

Η ομάδα TALOS του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Δράσεις ρομποτικής, προγραμματισμού και δημιουργικών κατασκευών για παιδιά), για μια ακόμα φορά διακρίθηκε σε διαγωνισμό που συνδιοργανώθηκε από την Ελληνογερμανική Αγωγή και το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών. Ο εκπαιδευτικός διαγωνισμός που έλαβε χώρα για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά με τίτλο «Φτιάξε το δικό σου σεισμογράφο» και τελεί υπό την αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας Κυρίου Προκοπίου Παυλοπούλου,  απευθυνόταν σε ομάδες μαθητών που σε συνεργασία με τους καθηγητές τους, κλήθηκαν να κατασκευάσουν έναν αυτοσχέδιο σεισμογράφο και να καταγράψουν την όλη διαδικασία σε μία παρουσίαση επιστημονικά τεκμηριωμένη συνοδευόμενη από φωτογραφικό ή άλλο οπτικοακουστικό υλικό. Οι υποβληθείσες εργασίες αξιολόγηθηκαν από ομάδα επιστημόνων και εκπαιδευτικών και κρίθηκαν ως προς την πρωτοτυπία ων κατασκευών, την επιστημονική τεκμηρίωση, τη χρήση πολλαπλών αναπαραστατικών μέσων αναπαράστασης και τις δυνατότητες που παρείχε για ανάπτυξη δεξιοτήτων έρευνας.
Η τελετή βράβευσης των παιδιών αλλά και των εκπαιδευτικών παρουσία των γονέων και ευρύτερου κοινού έγινε την Παρασκευή 27 Απριλίου 2018 στο Αμφιθέατρο της Τεχνόπολης στο Γκάζι, όπου επίσης παρεβρέθηκε τόσο ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, κ. Παυλόπουλος αλλά και καθηγητές Πανεπιστημίων, ο Διευθυντής του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου, ο Διευθυντής Ερευνών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών κ.α.
Σε σύνολο 102 ομάδων που συμμετείχαν στο διαγωνισμό βραβεύτηκαν οι 8, μεταξύ των οποίων και η ομάδα παιδιών του έργου TALOS του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας! Στη συγκεκριμένη δράση συμμετείχαν μαθητές δημοτικού και γυμνασίου από την ευρύτερη περιοχή του Βόλου, αποτελώντας την ομάδα με τον μικρότερο ηλικιακό μέσο όρο σε όλον τον διαγωνισμό. Τα παιδιά κατασκεύασαν τον σεισμογράφο με δύο διαφορετικούς τρόπους:

- ένας με βάση το κίτ ρομποτικής Lego Mindstorms EV3, έναν μηχανισμό καταγραφής κι ένα τρίποδο. Η δυσκολία της κατασκευής οδήγησε στον ακριβή καταμερισμό εργασιών στο πλαίσιο της ομάδας. Η βασική ιδέα έγκειται στη χρήση 2 αισθητήρων απόστασης (ultrasonic sensor), στην αξιοποίηση δυο αξόνων (ενός κατακόρυφου για τη καταγραφή δεδομένων απόστασης από τον αισθητήρα κι ενός οριζόντιου αναφορικά με τη καταγραφή του χρόνου σε sec.) και 2 κινητήρων για τη καταγραφή της ταλάντωσης και τη μετατροπή της σε γράφημα με μετρήσιμες τιμές........

- δεύτερος τρόπος αφορούσε την υλοποίηση αυτοσχέδιου γεωφώνου που βασίστηκε σε απλά, «καθημερινά» υλικά όπως ένα μεγάφωνο (woofer), βαρίδι ψαρέματος (μάζας 500gr), ελατήριο 50cm, μεταλλικά στηρίγματα, καλώδιο mini jack σε RCA (για την σύνδεση του μεγαφώνου με την κάρτα ήχου του υπολογιστή). Χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό καταγραφής ήχου Audacity (λογισμικό ανοιχτής αρχιτεκτονικής, διαθέσιμο δωρεάν στο internet). Έτσι δημιουργήθηκε ένας πραγματικά απλό, αυτοσχέδιο σύστημά με το οποίο είχαμε τη  δυνατότητα  να καταγράψουμε τις δονήσεις που έρχονται από το έδαφος και μέσω της επεξεργασίας του ηχητικού σήματος να υπολογίσουμε το μέγεθος «ψευδοσεισμών».

Το όλο εγχείρημα υλοποιήθηκε και καταγράφηκε από τα παιδιά σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς τους και η τεκμηρίωσή βασίστηκε σε αλληλεπίδραση με εξειδικευμένους επιστήμονες και σε βιβλιογραφική έρευνα. Ως μικροί επιστήμονες κι ερευνητές ενημερώθηκαν σχετικά με τους σεισμούς, τις κλίμακες μέτρησης, το πως δημιουργούνται οι σεισμοί, τι είναι επίκεντρο, τα μέτρα πολιτικής προστασίας και στη συνέχεια συμμετείχαν στη κατασκευή των «σεισμογράφων» και στη παρουσίασή τους. Στα άμεσα σχέδια της ομάδας είναι ο διαμοιρασμός της γνώσης και της χρήσιμης εμπειρίας που αποκτήθηκε από παιδιά και εκπαιδευτικούς μέσω παρουσίασης της συγκεκριμένης κατασκευής στα σχολεία αλλά και η δημιουργία ενός δικτύου ανάλογων σεισμογράφων και η ανάρτηση μετρήσεων σε συγκεκριμένο χώρο στο διαδίκτυο.
Η ομάδα TALOS (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας) υλοποιεί συνεχώς δράσεις εκπαιδευτικής ρομποτικής, προγραμματισμού και δημιουργικών κατασκευών για παιδιά, με έδρα το πρώην Γαλλικό Ινστιτούτο (Γ.Καρτάλη-Ροζού, Βόλος). Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνείτε στο mail του έργου (talosuth@uth.gr) ή απευθείας με τον κ. Γιώργο Πρώια ή Σπύρο Κούρια στα εξής τηλέφωνα επικοινωνίας: 6974007962, 6944965406

Δελτίο Τύπου
Φωτογραφία

 

2η Διακρατική Συνάντηση στο Πλαίσιο του Έργου Πολιτειότητα και Μαθηματικά

Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Sheffield (UK), το Πανεπιστήμιο του Βουκουρεστίου (RO), το εκπαιδευτικό μουσείο MATHEMATICUM (DE), το Ινστιτούτο Agha Khan Foundation (PO) και το Κέντρο Φιλοσοφίας για Παιδιά (UK) πραγματοποίησε με επιτυχία την 2η διακρατική συνάντηση στο πλαίσιο του έργου Πολιτειότητα και Μαθηματικά (Citizenship and Mathematics) μεταξύ 18 και 20 Απρίλη 2018. Το έργο εστιάζει στη δημιουργία και χρήση παιδαγωγικού υλικού και δράσεων με σκοπό την ευαισθητοποίηση για την ανάγκη επαναπροσέγγισης της σχέσης πολιτειότητας και μαθηματικής γνώσης στο πλαίσιο του ευρύτερου προβληματισμού για τα εκπαιδευτικά κοινά, την διακυβέρνηση και την παγκοσμιοποίηση στην πολυπολιτισμική μας κοινωνία.

Δελτίο Τύπου

Φωτογραφικό υλικό
Φωτογραφία 1, Φωτογραφία 2, Φωτογραφία 3, Φωτογραφία 4

 
Περισσότερα Άρθρα...


Σελίδα 2 από 37